انتخاب مینووش رحیمیان به عنوان عضو کمیته اجرایی اسیتژ بین‌الملل

مینووش رحیمیان عضو فعال مرکز ملی اسیتژ ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی کمیته اجرایی اسیتژ بین‌الملل(سازمان جهانی تئاتر برای کودک و نوجوان) انتخاب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از میان ۲۱ نامزد از کشورهای آرژانتین، مغولستان، هلند، روسیه، بلژیک، ایتالیا، انگلستان، آلمان، پاکستان، کره، نروژ، برزیل، آفریقای‌جنوبی، اسپانیا، ژاپن، آمریکا، ایران، فرانسه، شیلی و نیجریه، ۱۳ نفر به عنوان اعضای کمیته اجرایی اسیتژ بین‌الملل برای سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۴ انتخاب شدند که نام مینووش رحیمیان در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.
اسیتژ بین‌الملل هر ۳ سال یکبار کنگره جهانی و مجمع عمومی خود را برای تعیین رییس، دبیرکل، نایب رییس، کمیته اجرایی خزانه دار و... بر اساس رای‌گیری اعضای این انجمن بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در کشورهای مختلف برگزار می‌کند.
بر اساس این خبر، بعد از کنگره ۲۰۱۷ در آفریقای جنوبی قرار بر این بود که بیستمین کنگره در سال ۲۰۲۰ و در ژاپن برگزار شود ولی به دلیل همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ این برنامه در ماه مارس ۲۰۲۱ (۲ تا ۱۲ فرودین ۱۴۰۰) در ژاپن به صورت مجازی به اجرا درآمد.
پاییز سال گذشته و به‌دنبال رایزنی‌های اسیتژ ایران و شرکت در معرفی نامزدهای مراکز ملی در انتخابات کمیته اجرایی، مینووش رحیمیان به عنوان نامزد اسیتژ ایران معرفی شد و توانست با ۹۶ رای یکی از برگزیدگان این انتخابات شود.


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۵۲ به صورت رسمی به عضویت اسیتژ بین‌الملل درآمد و در این سال‌ها این برای اولین بار است که نماینده‌ای از ایران عضو کمیته اجرایی می‌شود.
مینووش رحیمیان که جوان‌ترین عضو این کمیته است دارای مدرک لیسانس تئاتر از دانشگاه سوره تهران است. او حدود ۱۵ سال است که به عنوان بازیگر، کارگردان، عروسک‌گردان، صداپیشه، معلم تئاتر، مترجم و روزنامه‌نگار در حوزه تئاتر کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.
وی در بیش از ۲۰ تئاتر حرفه‌ای و چندین فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده و به عنوان نماینده ایران در گردهمایی‌های بین‌المللی اسیتژ جهانی حضور داشته است.

رحیمیان در چندین دوره از جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان نیز برنده جایزه بهترین بازیگری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =