کد خبر: 304439
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
بازدید 111
قصه‌گویی، شاخص‌ترین و موثرترین هنر مربیان کانونی است

اولین جلسه توجیهی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، صبح پنج‌شنبه نوزدهم فروردین‌ماه با حضور اعضای دبیرخانه استانی جشنواره، در دفتر مدیرکل کانون استان همدان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین جلسه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور بهناز ضرابی‌زاده و اعضای دبیرخانه استانی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه مدیرکل کانون ضمن بیان اهمیت هنر قصه‌گویی، نقش مهم آن را در تکوین شخصیت کودک بسیار مهم ارزیابی کرد و قصه‌گویی را عاملی جهت گستردگی قدرت تفکر و تمرکز کودکان برشمرد و گفت: قصه‌گویی شاخص‌ترین و موثرترین هنر مربیان کانونی است.
ضرابی‌زاده پایداری، شجاعت، نوع‌دوستی و امیدواری را هسته مرکزی بسیاری از قصه‌های کهن دانست و یادآورشد: کودکان و نوجوانان از طریق قصه و قصه‌گویی به بسیاری از ارزش‌های اخلاقی پی می‌برند.
مدیرکل کانون استان افزود: اولین قدم در قصه‌گویی انتخاب قصه است و قصه‌گو باید قصه‌اش را دوست داشته باشد و از قصه‌گویی‌اش لذت ببرد.
در ادامه معصومه ابراهیمی‌هژیر، معاون فرهنگی استان، ضمن توضیح و تشریح فراخوان بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، نسبت به تشویق و ترغیب اعضا و مربیان به هنر قصه‌گویی تاکید کرد و افزود: باید به گونه‌ای عمل شود که اعضا و مربیان استان با اشتیاق تمام به قصه‌گویی بپردازند.
در ادامه بعد از بیان نظرات مختلف ازطرف اعضای دبیرخانه، وظایف هر یک به آنها ابلاغ شد.
گفتنی‌است، دبیرخانه جشنواره استانی از تاریخ ۲۱ فروردین ماه فعالیت خود را آغاز و نسبت به تشویق شرکت‌کنندگان در همه گروه‌های سنی اعم از اعضا، مربیان و بخش آزاد، اقدام خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =