نخستین جلسه شورای فرهنگی کانون استان اردبیل در سال ۱۴۰۰

مدیرکل کانون پرورش فکری کانون استان اردبیل در نخستین جلسه شورای فرهنگی در سال جاری، عنوان کرد: بخش استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت مجازی و با شعار «آینده ساختنی است»؛ از ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری حضوری جشنواره‌ها، گفت: بخش‎های استانی این جشنواره به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

احدزاده در این خصوص افزود: در جشنواره امسال علاوه بر این‌که شرکت‌کنندگان در بخش استانی، به صورت مجزا داوری می‌شوند، براساس امتیاز واحدی که از سوی داوران به دست می‌آوردند در رده ملی نیز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در پایان افرادی که حد نصاب امتیاز را کسب نمایند، به دور دوم جشنواره راه پیدا می‌کنند.

مدیرکل کانون استان بابیان اینکه در این جشنواره رقابت «مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها» صرفاً در مرحله استانی خواهد بود، ادامه داد: درگذشته، بخش دوم جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شد، اما با توجه به شرایط موجود، مجموع برگزیدگان ملی و قصه‎‌گویان برتر کشور به صورت اجرای زنده مجازی به رقابت پرداخته و درنهایت نفرات برتر برای اجرای صحنه‌ای در شب یلدا انتخاب و معرفی شوند.

او خاطرنشان کرد: ازجمله بخش‌های اضافه‌شده به جشنواره بیست‌وسوم، بخش «قصه‌گوی برتر» است که با حضور قصه‌گویانی که مقام‌های برتر جشنواره‌های گذشته را کسب کردند و علاوه بر آن در حوزه تدریس، تألیف و ترویج فرهنگ قصه‌گویی فعالیت داشتند، برگزار می‌شود.

رییس جشنواره استانی اضافه کرد: قصه‌گویان در جشنواره بیست‌وسوم باید شیوه قصه‌گویی خود را از بین سه شیوه سنتی- آیینی، کلاسیک و مدرن و مخاطبان خود را از میان سه گروه کودک، نوجوان و بزرگ‌سال انتخاب کنند و بخش قصه‌ ۹۰ ثانیه‌ای نیز روایت هنرمندانه قصه‌ زندگی مردم است که در جشنواره بیست سوم مدنظر است.

در ادامه این جلسه، داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان، به تشریح شیوه‌نامه پرداخته و کارشناسان مختلف حوزه‌ها در این خصوص تبادل‌نظر و پیشنهادهای خود را ارایه کردند.

‎شایان‌ذکر است، نخستین جلسه شورای فرهنگی کانون استان اردبیل در سال ۱۴۰۰، روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه، با حضور اعضا در دفتر مدیرکل تشکیل شد.

بر اساس فراخوان منتشر شده، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل شیوع بیماری کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

فراخوان بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =