جلسه برنامه ریزی این رویداد در کانون خراسان جنوبی برگزار شد

با انتشار فراخوان بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون با شعار «آینده ساختنی است» و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) نخستین جلسه برنامه ریزی این رویداد فرهنگی در کانون خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این جلسه که با حضور اعضای شورای فرهنگی کانون برگزار شد طی سخنانی جشنواره قصه گویی را یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کانون دانست و افزود: هنر قصه گویی علاوه بر تمام امتیازهایی که برای آن برشمرده شده، عامل ایجاد پیوندی قوی بین ادبیات، کتاب و کودکان می شود.

 وی در بیان اهمیت قصه گویی برای کودکان ونوجوانان  اظهار داشت: کودکان از طریق داستان‌ها و افسانه‌ها با حقایق و تجربه‌های زندگی آشنا می‌شوند و تأثیرپذیری از شخصیت‌های قصه، تقویت قدرت فهم و بیان، پرورش خلاقیت، آموزش زبان و افزایش گنجینه واژگان در کودکان نیز از ویژگی‌های آموزشی و تربیتی قصه گویی به‌شمار می‌روند.

مدیر کل کانون استان در ادامه ضمن تشریح دستورالعمل برگزاری بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون ادامه داد: بر اساس فراخوان منتشر شده، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل شیوع بیماری کرونا، به صورت مجازی و با رویکردها و بخش‌های جدید برگزار خواهد شد که لازم است از تمامی ظرفیت‌ه جهت مشارکت هرچه بیشتر قصه گویان استان در این جشنواره استفاده شود.

گفتنی است در ادامه این نشست بخش‌های مختلف فراخوان این جشنواره بررسی و اعضای شواری فرهنگی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در برگزاری هرچه بهتر این رویداد بزرگ فرهنگی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =