کد خبر: 304523
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
بازدید 169
کارگردانی راز موفقیت در قصه گویی است

بیست‌وهشتمین نشست تخصصی انجمن قصه‌گویی استان همدان با حضور ۷۸ نفر از مربیان فرهنگی، هنری و ادبی یکشنبه ۲۲ فروردین‌ماه در فضای اسکای روم برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین جلسه انجمن مجازی قصه‌گویی در سال جدید و بیست‌وهشتمین نشست تخصصی این انجمن، ۲۲ فروردین‌ماه با شرکت فعال مربیان فرهنگی، هنری، ادبی و کارشناسان در فضای اسکای‌روم تشکیل شد.
‏ساغر لطفی‌نژاد از کارشناسان، داوران و قصه‌گویان موفق کشوری، در این نشست به موضوع کارگردانی در قصه‌گویی پرداخت. 
لطفی‌نژاد بیان کرد: قصه‌گوهای باتجربه و خلاق، مسیری را طی کرده‌اند که یکی از آن‌ها کارگردانی قصه است. کارگردان هم‌چون یک ساز کوک‌شده عمل کرده و سعی می‌کند هر آنچه را که مخاطب می‌بیند و می‌شنود چشم نواز و گوش نواز نماید، بنابراین ما در قصه‌گویی باید کارگردان خود باشیم.
این قصه‌گوی برتر کشوری بیان کرد: در این راه اولین قدم انتخاب متن است، متن انتخاب شده باید متناسب با خلق و خو و ویژگی‌های فردی باشد.
مدرس این دوره در ادامه به توانمندی‌ها، کشف استعدادهای فردی، ابداع سبک، باورپذیری قصه، آداب استفاده از زبان دوم و کارگردانی در بیان قصه پرداخت.
وی سپس توصیه کرد: لازم است چند قدمی از قصه‌های کلیشه‌ای فاصله گرفته و با شناخت توانمندی‌های خود هم‌چون حافظه‌ی قوی، نواختن ساز و خلاقیت در اجرا به قصه‌گویی برتر نزدیک و ابزار و لهجه را در خدمت قصه به کار ببندیم. 
گفتنی است این نشست هم‌زمان با شروع فعالیت‌های بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و  با هدف توان‌افزایی مربیان، جهت شرکت در این جشنواره برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =