خلاقیت، پالایش دنیای پیرامون در ذهن هنرمند است

میهمان نهمین نشست مجازی اعضای انجمن‌هنرهای نمایشی کانون استان گفت: خلاقیت تابش تصویر جهان پیرامون در ذهن هنرمند و بازتاب آن در قالب یک اثر هنری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سیدیاسر هاشم‌زاده این سخنان نهمین نشست مجازی اعضای انجمن هنرهای نمایشی کانون گیلان اظهارکرد و با خاطرنشان‌کردن اهمیت خلاقیت‌ورزی گفت: خلاقیت، تابش تصویر جهان پیرامون در ذهن هنرمند و بازتاب هنرمندانه آن در قالب ارایه  یک اثر هنری ‌است.

سیدیاسر هاشم‌زاده، هنرمند و کارگردان تئاتر

این کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکی در توضیح سخنان خود افزود: آن‌چه یک هنرمند را ازدیگران متمایزمی‌کند، نگاه هنرمندانه و متکی بر فلسفه ذهنی و تفسیری است که از هستی و جهان پیرامون دارد.

مربی مسئول هنری کانون استان کردستان،  این سخنان را دست‌مایه ورود به مبحث خلاقیت در تئاتر عروسکی قرارداد و با اشاره به اهمیت این فعالیت هنری در علاقه‌مندسازی کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های هنری و ارایه‌ی آموزه‌های مناسب به آنان اظهارداشت: استفاده از ابزار ساده، در دسترس و بهره‌گیری از توان‌مندی‌های فردی و ذهنی اعضا، مهم‌ترین هدف در این مسیر محسوب‌می‌شود.

وی در این میان به شاخصه‌های هنرهای نمایشی پرداخت و با توصیف تئاتر و خلاقیت به اجزایی جدایی‌ناپذیرگفت: این مهم از ویژگی‌های این هنر است و تشویق مخاطبان مستعد برای ورود به این عرصه و افزودن چاشنی تکنیک و تمرین می‌تواند بستری برای پرورش کودکان و نوجوانانی توان‌مند فراهم کند.        

برپایه این گزارش، پاسخ‌گویی به پرسش‌های اعضا و ارایه‌ی راه‌کارهایی مناسب برای حضور موثر در عرصه‌ی هنرهای نمایشی، پایان‌بخش سخنان سیدیاسرهاشم‌زاده در نخستین نشست مجازی اعضای انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در سال ۱۴۰۰ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =