از امکانات، پتانسیل و فرصت‌های کانون پرورش فکری غافلگیر شدم

علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری از مجتمع آفرینش کانون پرورش فکری بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ در ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰  رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به همراه حسین امیر تیموری مدیر کل امور اجتماعی از مجتمع آفرینش بندرعباس بازدید کرد.

علی رئوفی با حضور در مجتمع آفرینش_مرکز تخصصی علوم_  از بخش‌های مختلف مجتمع شامل استدیو کارگاه‌های بر خط، اکوسیستم دریایی و جانوری، بخش سنگ‌ها، صدف‌ها و کانی‌ها، بخش فیزیک، انیمیشن، رباتیک، آسمان‌نما و رصدخانه دیدن کرد.

در هر یک از بخش‌های تخصصی مجتمع کارشناسان ضمن ارائه توضیحات از توانمندی‌های اعضای کانون در جشنواره‌ها کشوری و بین‌المللی و مهرواره‌های استانی و کشوری مطالبی را بیان کردند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان همچنین با حضور در بخش‌های اداری از نزدیک با همکاران صحبت کرد و بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خدمت‌رسانی به مردم تشکر کرد.

در ادامه این بازدید دو ساعته رئوفی  در نشستی صمیمانه با نیروهای ستادی کانون و پرسنل مجتمع آفرینش گفت و گو کرد و گفت:

از امکانات، پتانسیل و فرصت‌های کانون پرورش فکری غافلگیر شدم.

علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود: مجتمع آفرینش کانون یک مکان توریستی است و ضرورت دارد کانون برای شناسایی این مکان به مردم تبلیغات وسیعی انجام دهد.

رئوفی گفت: پتانسیل‌های استان هرمزگان را به کشور بشناسانید 

 و برای خودتان هدف‌گذاری داشته باشید تا از این منظر جامعه هدفتان را گسترده‌تر کنید.

این مسئول استانی گفت:نباید شیوع کرونا موجب فاصله ما با مردم شود و ما را از خدمت رسانی به آنان غافل کند.

وی همچنین افزود: ما باید دستمان بر قلب مردم باشد و در این شرایط بیش از هر زمان وظیفه مربیان کانون پرورش فکری امیدبخشی به کودکان و نوجوانان آینده‌ساز است.

جامعه هدفتان را بالا ببرید و از ظرفیت والدین برای جذب مخاطبین استفاده کنید.

وی گفت: ارتباط با مردم روحیه نشاط را به جامعه بازمی‌گرداند و جامعه‌ای که کودکان شاد داشته باشد بزرگترهای شادی خواهد داشت.  

وی ضمن بیان اهمیت رفتار مناسب با کودکان و نقش آن در شکل گیری شخصیت آنان خواستار آن شد که  مربیان روحیه پرسشگری و مطالبه‌گری را در اعضا پرورش دهند و آنان را با آداب و رسوم گذشتگان خصوصا بازی‌های بومی هرمزگان آشنا نمایند.  

در این نشست گزارشی از عملکرد سال ۹۹ و فعالیت‌های مجازی کانون ارائه شد و مدیرکل کانون هرمزگان گفت: از حضور شما بسیار خرسندیم امیدواریم با راهنمایی شما بتوانیم توفیق خدمت به کودکان و نوجوانان را داشته باشیم.

پروین پشتکوهی گفت: در سالی که گذشت کانون علی رغم وجود محدویت‌های ناشی از ویروس کرونا با ۱۹ مرکز ثابت، سیار و پستی پر قدرت‌تر از قبل خدمات‌رسانی کرد.

پشتکوهی گفت: سال پیش کانون هرمزگان از استان‌های موفق در برگزاری فعالیت‌ها و کارگاه‌های تخصصی بود و مخاطبین بسیاری را تحت پوشش قرار دادیم.

وی افزود: فعالیت‌های بسیاری در محلات کمتر برخوردار داشتیم و اعتقادمان بر این است که هیچ کودکی نباید تشنه فعالیت‌های کانون باشد.

پشتکوهی گفت: کانون پرورش فکری به لحاظ اجرا بسیار غنی و از لحاظ اعتباری نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.

پشتکوهی با عنوان اینکه کانون نقش مکمل آموزش و پرورش را دارند و اگر بخواهیم در آینده زنان و مردان موفقی داشته باشیم می‌بایست حمایت جدی تری از کانون داشته باشیم.

در پایان این نشست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان قول مساعدت در برگزاری فعالیت‌های کانون را داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =