رونمایی از دو عنوان کتاب کارشناسان ادبی کانون سمنان

دو عنوان کتاب کارشناسان مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از تولیدات حوزه‌ی هنری استان، رونمایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، آیین رونمایی ۹ عنوان کتاب از تولیدات حوزه‌ی هنری سمنان، پیش از ظهر دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ هم‌زمان با هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی به‌صورت زنده در بستر فضای مجازی در محل سالن جلسات حوزه‌ی هنری استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این آیین از مجموعه‌شعر سپید «این دل همیشه تنگ» سروده‌ی «مهرناز نصیری» و کتاب داستان «اسکندر و شاخ‌هایش» نوشته‌ی نسرین قربانی کارشناسان مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان نیز رونمایی شد.

مصطفی حسینی سرپرست حوزه‌ی هنری استان سمنان، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهید مرتضی آوینی و تبریک هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در تهیه و تولید کتاب‌هایی که رونمایی می‌شوند، مسئولان دفاتر آفرینش‌های ادبی، فرهنگ و مطالعات پایداری و آموزش و پژوهش و دیگر همکاران حوزه‌ی هنری استان، نقش ارزش‌مندی داشتند که جا دارد از زحمات و تلاش‌های آن‌ها، نهایت قدردانی را داشته باشم.

وی در ادامه افزود: آثار دیگری از نویسندگان، شاعران و پژوهشگران در دفاتر تخصصی حوزه‌ی هنری استان در نوبت چاپ قرار دارد و برخی دیگر نیز در دست تولید است که امیدواریم به زودی منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

محمد قاسمی‌پور مدیر مرکز فرهنگ و مطالعات پایداری معاونت راهبری استان‌های حوزه‌ی هنری کشور طی سخنانی ضمن تبریک این هفته، اظهار داشت: رونمایی از آثار مختلف تولید شده در حوزه‌ی هنری استان سمنان، حاصل تلاش همکاران این استان در دفاتر تخصصی مرتبط است که رویداد مبارکی بوده و جای تقدیر دارد.

قاسمی‌پور در ادامه‌ی سخنانش با اشاره به اهمیت ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس تأکید کرد: ادبیات، سینما و تئاتر نیاز دارد تا تصاویر دقیق و واقع‌گرایی از روزهای آغازین جنگ تحمیلی ارائه شود و در این بین تولید آثاری هم‌چون کتاب «فرود» که جنبه‌ی انحصاری داشته و در ارائه‌ی تصاویر روزهای ابتدایی جنگ، منحصر به‌فرد است، بیش‌تر احساس می‌شود.

گفتنی است؛ در بخشی از این آیین ضمن رونمایی کتاب‌ها، نویسندگان و شاعران به ارائه‌ی توضیحاتی درخصوص آثار خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =