اولین جلسه شورای فرهنگی کانون استان کردستان در سال جدید با موضوع جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد

اولین جلسه شورای فرهنگی کانون استان کردستان در سال جدید با حضور مدیر کل و دیگر اعضای شورای فرهنگی و نماینده انجمن قصه گویی استان کردستان با موضوع بیست و سومین جشنواره قصه گویی در مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در ابتدای این جلسه مدیر کل کانون استان در سخنانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان بر مشارکت فعال همه همکاران و مربیان استان در برگزاری و حضور در جشنواره قصه گویی تاکید کرد و گفت:قصه گویی از فعالیت هایی است که مورد علاقه بچه ها و برگترها است و ما باید از این فرصت استفاده کرده و برای حضور حداکثری اعضا و مربیان در این جشنواره تلاش کنیم .

 سهیلا شیخی بخش ملی، بین‌المللی، قصه‌گویی برتر کشور، پادکست و قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای را از جمله بخش‌های بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی عنوان کرد و در عین حال افزود: علاقه‌مندان برای حضور در هر یک از بخش‌ها می‌توانند پس از مطالعه فراخوان آثار خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

شیخی با تاکید کرد بر این که دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال و زنان و مردان ۱۸ سال به بالا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را از مخاطبان اصلی مرحله ملی این جشنواره عنوان و افزود: "قصه‌هایی برای کودکان" "قصه‌هایی برای نوجوانان" و "قصه‌هایی برای بزرگسالان" از جمله بخش‌های مرحله ملی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی است و علاقه‌مندان تا ۱۵ خرداد سال جاری فرصت دارند آثار خود را از طریق www.kanoonfest.ir  ارسال نمایند.

مدیر کل کانون استان کردستان گفت: علاقه مندان برای شرکت در بخش قصه های ۹۰ ثانیه ای پادکست نیز می توانند تا ۱۵ مرداد آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارسال نمایند .

وی با اشاره به برگزاری کارگاهها و نشست های تخصصی و لایوهای قصه‌گویی در سال گذشته گفت: در سال گذشته برنامه های و نشست های خوبی توسط انجمن قصه‌گویی استان و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی و ارتقاء توانمندی قصه‌گویان علاقه‌مند استان برگزار شده و در سال جاری نیز انشاالله شاهد اجرای بهتر و بیشتر این برنامه ها در استان باشیم.

شیخی خاطر نشان ساخت: بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل شیوع بیماری کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

در ادامه شایسته احمدی مسئول دبیرخانه و رابط بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی ضمن معرفی محورهای موضوعی این جشنواره به تشریح بخش های مختلف جشنواره و دو بخش جدید با نام های "قصه گوی برتر' و" پادکست" پرداخت و بر لزوم همکاری مربیان کانون بر اجرای دقیق شیوه نامه ها و ایجاد زمینه برای مشارکت پرشور علاقه مندان به هنر قصه گویی تاکید کرد.

همچنین در این جلسه مسئول کمیته های مختلف بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون استان کردستان نیز تعیین شد.  

لازم به ذکر است، فراخوان بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون با شعار «آینده ساختنی است» و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) منتشر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =