کد خبر: 304627
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
حوادث داستان را رها نکنید

دوازدهمین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان(هور)با حضور سمیه یاوری نویسنده کودک و نوجوان و حضور فعال و مشارکت پرشور اعضا برگزار شد. که در این جلسه سه اثر داستانی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، اولین اثر داستان جنگل پتال نوشته ی فاطمه بابایی عضو مرکز فرهنگی هنری قروه بود، که اعضا در بررسی داستان، به توصیفات خوب در داستان و ایده ی جذاب و خلاقانه آن اشاراتی داشتند و در ادامه یاوری نظرات و پیشنهادات خود را به زبان شیوا و قابل درک برای اعضا ارائه دادند.

 یاوری با بیان این نکته که ایده داستانی و پرداخت فاطمه بابایی نشان از قلم توانا و اطلاعات داستانی وی دارد گفت: شروع خوب و ایجاد تعلیق و توجه به تعداد شخصیت و توصیفات مناسب از ویژگی هایی هستند که از نقاط قوت داستان به شمار می روند،

وی ادامه داد: تلاش در ایجاد ارتباط منطقی در حوادث داستان موجب می شود که شخصیت ها و ماجرا رها نشوند و همین مورد در رابطه با پایان بندی داستان هم حائز اهمیت است.

اثر دوم به قلم مونا رضایی با عنوان من و آب  مورد نقد و بررسی قرار گرفت. اعضا در نقد و بررسی اثر رضایی درمورد توصیفات کم و مختصر داستان  صحبت کردند اما از پتانسیل خوب داستان برای تبدیل به یک اثر بلند تمجید کردند. در ادامه کارشناس جلسه با اشاره به اینکه  کلمات به خوبی در اختیار و رام نویسنده هستند صحبت کرد و پیشنهاداتی درمورد  ایجاد  اتفاق در شروع داستان ارائه داد.

 این نویسنده کودک و نوجوان در ادامه گفت : باید حواسمان به شخصیت پردازی باشد و اینکه یک شخصیت باید در داستان به بلوغ برسد.

نقد و بررسی اثر سوم به اثر کیارا ساعد پناه با عنوان کوچک اما بزرگ  اختصاص پیدا کرد. اعضا در بررسی اولیه به فضای خوب در داستان ساعد پناه اشاره کرد.در ادامه از سوالاتی که در داستان بدون جواب مانده بود حرف زدند و بیان کردند که تا انتهای داستان منتظر جواب بودند.

سمیه یاوری در بررسی اثر ساعدپناه از شروع جذاب داستان صحبت کرد و افزود: به عنوان نویسنده باید حواسمان به انتخاب مخاطب داستان باشد و  هر چقدر شخصیت ها به مخاطب و زبان مخاطب نزدیک شود  به جذب مخاطب بیشتر کمک خواهد کرد.

 دوازدهمین  جلسه  انجمن نویسندگان نوجوان ( هور) با آرزوی بهترین اتفاقات برای اعضای نوجوان کردستان توسط یاوری به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =