کد خبر: 304630
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
بازدید 177
شخصیت پردازی و باور پذیری درداستان

هفتمین نشست مجازی انجمن داستان آفرینش یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان یزد،هفتمین نشست مجازی انجمن داستان آفرینش یزد درفروردین ماه برگزار شد. مهمان ویژه این نشست، بهناز ضرابی زاده مدیر کل محترم کانون پرورش فکری استان همدان بودند.

این نشست که با حضور مدیر کل کانون استان یزد جناب آقای حسین پیغمبری، معاونت فرهنگی جناب آقای آخوندی و کارشناس ادبی کانون استان سرکار خانم سلطانی، اعضای انجمن داستان و مربیان ادبی کانون استان یزد برگزار شد، ۳ عضو انجمن، داستان هایشان را ارائه کردند که مورد نقد و بررسی سرکار خانم ضرابی زاده و اعضا و مربیان قرار گرفت .

احسانه بیگی، زهرا امجد و آتنا امیری به ترتیب با داستان های "اینجا، بدون من" ، "جنگل مرموز" و "نهال بی سایه" در این نشست به داستان خوانی پرداختند. مهمان ویژه برنامه ضمن نقد آثار اعضا، به فراخور موضوع مورد بحث به توضیح نکاتی پرداختند؛ از جمله اینکه شخصیت پردازی در داستان  به گونه ای باشد که داستان باور پذیر باشد، در ژانر وحشت پیرنگ داستان نباید تحت الشعاع انتقال حس ترس قرار بگیرد و حوادث مختلف و بازه زمانی طولانی وقتی که در داستان نقل می شوند، باید در راستای هم و به هم مربوط باشند و رابطه علت و معلولی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =