کد خبر: 304636
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
بازدید 269
«تشریح برنامه‌های نمایشی»، موضوع اولین جلسه انجمن هنرهای نمایشی در سال۱۴۰۰

نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری گلستان با موضوع نمایشنامه خوانی و تشریح برنامه های نمایشی سال جدید، با حضور معاون فرهنگی‌اجرایی، کارشناسان و ۳۰ نفر از اعضای انجمن به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در ابتدای جلسه سید رهبان مسلمی مسوول انجمن هنرهای نمایشی کانون استان به تعریف روش‌های نمایشنامه خوانی آسان در مراکز فرهنگی‌هنری پرداخت و گفت: از آنجایی‌که شرایط دورکاری در ایام بیماری کرونا ادامه‌دار است، مربیان می‌توانند با راه‌اندازی پویشی، از اعضا و مربیان فیلم‌های یک الی پنج دقیقه ای نمایشنامه‌های کودک و نوجوان را دریافت و برای یکدیگر در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

کارشناس آفرینش‌های هنری کانون گلستان در ادامه تصریح کرد: نمایشنامه‌خوانی ساده‌ترین شکل تیاتر است که از دو بخش ادبیات نمایشنامه و خواندن نقش‌خوان تشکیل شده و تا زمانی که فعالیت‌های نمایشی به صورت زنده تعطیل است این فعالیت فرصت خوبی برای احیای هنر نمایش، جذب و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، پاسخ‌گویی به نیازها و علایق، افزایش سطح فرهنگی‌هنری و بهره‌گیری از قوه تخیل آنها می‌باشد.

مسلمی در قسمتی دیگر به تشریح برنامه‌های مرتبط با حوزه نمایش در سال ۱۴۰۰ اعم از خیمه شب‌بازی، مهرواره فیلم و انیمیشن کوتاه و ... پرداخت.

در پایان مقرر شد اعضا و مربیان کانون به‌عنوان طراحی مقدماتی نمایشنامه‌های کوتاه یا برشی از یک نمایشنامه را در مراکز کانون ضبط و جهت بارگزاری در فضای مجازی به مسوول انجمن ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =