کودکان و نوجوانان خوزستانی به جشنواره «در امتداد لاله‌ها» دعوت شدند

با انتشار فراخوان جشنواره دوسالانه «در امتداد لاله‌ها» کودکان و نوجوانان خوزستانی به شرکت در این رویداد فرهنگی هنری استان دعوت شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، این رویداد فرهنگی- هنری استانی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس به همت «حوزه هنری، معاونت فرهنگی و بسیج هنرمندان، معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان»، در پنج رشته‌ی (شعر، سرود، عکس، نماهنگ و پوستر نماهنگ) و با پنج موضوع (ایثار اجتماعی، شهید، شهادت، مقاومت، زنان ایثارگر) برگزار می‌شود.

این فراخوان در دو رده سنی بزرگ‌سال و کودک و نوجوان منتشر شده است و در بخش ویژه‌ی کودک و نوجوان، دبیرخانه‌ی جشنواره با همکاری کانون پرورش فکری استان خوزستان، تنها، در رشته‌های «شعر و عکس» از متقاضیان «۷ تا ۱۳ سال» دعوت کرده که آثار خود را با موضوعات ذکر شده به این دبیرخانه ارسال کنند.

در رشته‌ی شعر، شاعران در انتخاب قالب‌های شعری آزاد هستند و می‌توانند حداکثر سه اثر خود را با در نظر گرفتن موضوعات جشنواره در قالب فایل word و به روی cd یا dvd با ذکر مشخصات به دبیرخانه جشنواره بفرستند.

هم‌چنین در بخش شعر گویشی، اشعار سروده شده به زبان‌ها و گویش‌های رایج در استان خوزستان پذیرفته می‌شود.

در رشته‌ی عکس نیز همه عکاسان حرفه‌ای و آماتور با استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای دیجیتال و موبایل مجاز به شرکت هستند، هر عکاس با سه قطعه عکس می‌تواند در این بخش شرکت کند، اطلاعات اضافی اعم از، نام، لوگو، نشان و ... نباید بر روی عکس درج شده باشد در غیر این صورت عکس از بخش رقابت حذف خواهد شد.

عکس‌های ارسالی باید در قالب فایل jpg با رزولوشن ۳۰۰ dpi و بر روی DVD به دبیرخانه ارسال شود، ارسال اثر به‌منزله پذیرفتن شرایط جشنواره است و دبیرخانه حق هرگونه استفاده غیرتجاری از عکس‌های ارسالی اعم از چاپ اثر در مجموعه کتاب، نمایشگاه، نمایشگاه دیجیتال و ... برای خود محفوظ می‌داند.

گفتنی است علاقه‌مندان در رده‌ی سنی ۷ تا ۱۳ سال، می‌توانند اشعار و عکس‌های منتخب خود را تا ۲۱ خردادماه ۱۴۰۰، به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان سراسر استان با قید عنوانِ: "جهت شرکت در مسابقه عکس یا شعر کودک و نوجوان جشنواره در امتداد لاله‌ها"، و ثبت مشخصات کامل، ارسال کنند.

داوری بخش‌های پنج‌گانه این جشنواره ۲۱ الی ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ انجام خواهد شد و زمان اعلام نتایج و اختتامیه اول تیرماه 1400 مصادف با والدت امام رضا «ع» است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند با شماره ۰۶۱۳۲۲۲۴۷۹۷ تماس بگیرند و یا به سایت‌های دبیرخانه به آدرس artkhuzestan.ir و khuzestan.navideshahed.com مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =