کد خبر: 304681
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
بازدید 297
گردآوری قصه‌های مناسب برای تهیه پادکست

دومین نشست قصه‌گویی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سال جدید با حضور علیرضا آقایی مسوول کمیته بخش پادکست و با شرکت اعضا، مربیان وعلاقه‌مندان به قصه و قصه‌گویی در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، علیرضا آقایی با معرفی پیشینه قصه‌های صوتی در کانون به اهمیت و ضرورت ورود حرفه‌ای به این بخش تحت عنوان پادکست اشاره و جایگاه ویژه این بخش در زندگی امروزی را شرح داد.

این کارشناس فرهنگی با بیان تفاوت‌های محتوای رادیویی با پادکست به مراحل ساخت یک پادکست خوب اشاره کرد و انتخاب محتوا، آماده‌سازی قصه، نحوه ضبط و مرحله ویرایش و تدوین را از مهم‌ترین مراحل آماده‌سازی یک پادکست  دانست.

به گفته‌ی آقایی، نشان پادکست، شناسنامه اثر و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های جذب مخاطب است.

 او به ویژگی‌های نشان پادکست از جمله ایجاز اشاره کرد و با ارائه نمونه‌های پادکست شرکت‌کنندگان را با این بخش جشنواره آشنا کرد.

این مدرس قصه‌گویی با اشاره به رسالت جشنواره قصه‌گویی بر اهمیت گردآوری قصه‌های مناسب و تهیه بایگانی پرمحتوا و با کیفیت از پادکست‌های قصه‌گویی برای ارائه به مخاطب تأکید کرد.

آقایی در ادامه به معرفی انواع پادکست و کارکرد هر کدام، معرفی نرم‌افزارها و برنامه‌های ضبط و تدوین پادکست پرداخت. این نشست با پرسش و پاسخ مخاطبان با علیرضا آقایی پایان یافت.

گفتنی است: مهلت ثبت نام و ارسال پادکست‌های قصه‌گویی تا اول مرداد ۱۴۰۰ تعیین شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir  نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

مرحله پایانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌‍زمان با شب یلدا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =