نخستین گام برای شاعر شدن کشف شاعرانه است

نشست تخصصی انجمن شاعران نوجوان کانون لرستان با حضور محدثه حسینی، اعضای انجمن های آفرینش های ادبی، اعضای ادبی مراکز، مربیان وعلاقه مندان به ادبیات کودک و نوجوان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، امروز شنبه چهارم اردیبهشت ماه 1400 نشست تخصصی انجمن شاعران نوجوان کانون لرستان برگزارشد.
این نشست تخصصی با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضورمحدثه حسینی شاعر و کارشناس آفرینش های ادبی استان گلستان، در حالی برگزار شدکه اعضای انجمن های آفرینش های ادبی لرستان، اعضای ادبی مراکز،  مربیان و کارشناسان استان، حسین تولایی کارشناس مسئول انجمن های ادبی واعضای انجمن های آفرینش های ادبی و علاقه مندان به ادبیات کودک و نوجوان در آن حضور داشتند.
درابتدای این نشست آثار شعر اعضا به اشتراک گذاشته شد ومیهمان برنامه و حضارنکته نظرات خود را در خصوص شعر ها بیان کردند.
درادامه این نشست محدثه حسینی گفت: شعر در دنیای امروز به دنبال نگاه جدید است وزاویه ی نگاهش را که می تواند بچرخاند و از یک جای جدید به موضوع نگاه کند. 
وی اضافه کرد: دیگرگونه دیدن و دیگرگونه اندیشیدن و دیگرگونه سرودن را به همراه می آورد. و همه ی اینها در کنار هم چیزی را می سازد به اسم کشف شاعرانه و نخستین گام به سوی کشف شاعرانه، شکستن  هنجارها در شعر و عبور از آنهاست. 
در بخش بعدی محدثه حسینی تعاریفی در خصوص کاریکلماتوردر شعرعنوان داشت و افزود: کاریکلماتور یک نثر موجز و طنزآمیز است که با سنجیدگی بسیار، نکته یا نکته های تفکرانگیز و گاهی انتقادآمیز و حتی شاعرانه ای را در کمال آرامش و یقین مطرح می کند و در عین حال لبخندی طنزآمیز برلب می نشاند، و خواننده را در دنیایی از زیبایی و ابهام و سؤال و واقعیت های تلخ فرو می برد. 
حسینی خطاب به اعضای حاضر در نشست بیان داشت: اینکه به دنبال ایده های خوب برای نوشتن هستید ارزشمند است ویک شاعر خوب، محیط پیرامونش را فراموش نمی کند و پیدا کردن دلیلی برای نوشتن نخستین و مهم ترین گام است، اما چگونه نوشتن هم به همان میزان مهم است . 
در بخش بعدی این نشست تخصصی، اعضا و مربیان نظرات و سوالات خود را درخصوص شعر ارائه دادند و محدثه حسینی به سوالات با ذکر مثالهایی از شاعران مختلف پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =