کد خبر: 304697
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
بازدید 167
آشنایی با «عکاسی طبیعت» موضوع دومین نشست انجمن عکاسی البرز

انجمن عکاسی کانون البرز، دومین نشست تخصصی کارگاهی خود  را با موضوع«عکاسی طبیعت» و با حضور «فاطمه قربانی» از اعضای ارشد این انجمن برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون البرز، اعظم پاینده، مسوول انجمن و برگزار کننده این نشست ضمن اعلام این خبر با اشاره به لزوم استفاده ازظرفیت‌ها و توانمندی‌های اعضای انجمن و فراهم کردن زمینه برای تبادل تجربیات گفت: دومین نشست تخصصی کارگاهی انجمن عکاسی به صورت مجازی و توسط «فاطمه قربانی» از اعضای ارشد این انجمن با هدف به اشتراک گذاری تجربیات اعضا  برگزارشد .

وی افزود: قربانی در این نشست، به موضوع «طبیعت»  پرداخته و در اولین قدم از تفاوت‌های عکاسی و عکس برداری و اهمیت نگاه خوب برای عکاسی سخن گفته و در ادامه به چگونگی عکاسی جذاب و بیان نکاتی در این زمینه پرداخت که «توجه به سوژه و محل قرار گیری آن در کادر»، «استفاده از نور طبیعی»،«زمان مناسب عکاسی»،«بهره بردن از آب و انعکاس»،«کمک گرفتن از آسمان»،«استفاده از بافت طبیعی سوژه»و« توجه به پس زمینه و محیط اطراف» از جمله این نکات بود. .

پاینده هم چنین از بیان نکات آموزشی دیگر  مانند  توجه به تمیزی لنز دوربین و تلفن همراه، ترکیب تصاویر زیبا با یکدیگر در یک محیط، قرار دادن دوربین روی پایه، انجام تنطیمات به شکل غیر اتوماتیک ، استفاده از رنگ طبیعی برای  عکس و برش هاس صحیح در مواقع لزوم، توسط این مدرس عکاسی سخن گفت.

مسوول انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز  عدم توجه به نوع تجهیزات و امکانات  در عکاسی  و مهم بودن خلق عکس زیبا  با توجه ویژه به محیط طبیعی   و وقت گذاری برای سوژه را از مهمترین نکات مطرح شده در  این نشست آموزشی خوانده و گفت  عکاسان موفق دقیقا از یک سوژه در زمان مناسب آن عکاسی می کنند و شاید مدت ها زمان صرف کرده و روی سوژه تمرکز می کنند تا عکس خوبی داشته باشند.

پخش چند نماهنگ و نمایش تصاویر عکاسی شده توسط فاطمه قربانی، بخش پایانی این جلسه بود که عصر روز شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۱۷ الی ۱۸ با حضور مدیرکل کانون، جمعی از کارشناسان و اعضای انجمن برگزار شد .  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =