کد خبر: 304699
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
بازدید 644
هنر یعنی تکرار و استمرار

یاسمین وفاق نعمت‌الهی عضو خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، مرکز آباده است که موفقیت‌های زیادی را در کانون و در فعالیت هنری کسب کرده‌است. با او گفتگوی کوتاهی انجام دادم که می‌خوانید.

گفتگو از: اعظم موسوی

 او خودش را این‌طور معرفی کرد:  

 یاسمین وفاق نعمت‌الهی هستم. متولد سال  ۱۳۸۸ کلاس پنجم، شهرستان آباده

از او خواستم شروع و زمینه فعالیتش در کانون را بگوید:  

از چهار و نیم سالگی عضو کانون شدم و در زمینه‌ی نقاشی و ادبی فعالیت می‌کنم.

چگونه متوجه شدی که به نقاشی علاقه‌مندی؟  

من از ۳ سالگی به‌طور تجسمی نقاشی می‌کشیدم و مادرم مرا در کلاس نقاشی ثبت‌نام کرد. تا بعد از ۷ سالگی که به‌طور کاملا علاقه‌مند و پیشرفته‌تر نقاشی را دنبال کردم.

او از موفقیت‌هایش هم گفت:

در جشنواره بین‌المللی نقاشی بوداپست مجارستان، یوسرن سال ۹۸  مقام برتر و مدال طلا کسب کردم و در جشنواره بین‌المللی نقاشی با موضوع سلامتی سال ۹۹ با برگزاری گروه سلامت و هنر، موفق به کسب مقام برتر و مدال طلا شدم.  در جشنواره ملی رضوی سال ۹۸ حائز مقام برتر شدم و در مسابقات استانی و شهرستان در سالیان اخیر مقام‌های بسیاری کسب کرده‌ام.

از او پرسیدم کانون چه نقشی در موفقیتش دارد؟

با توجه به نقش محوری کانون، برگزاری کلاس‌ها و زحمات مربیان محترم کانون و خصوصا مربی نقاشی بسیار با اخلاق، تنها دلیل مداومت من برای  شرکت در کلاس‌های فوق‌برنامه بوده است.

این عضو هنرمند کانون را این‌طورتعریف کرد:

است.  کانون بستری مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان

او برای هم‌سن و سالانش توصیه هم داشت:

توصیه می‌کنم که از فضای کانون و فعالیت‌های فوق‌العاده آن استفاده و استعدادهای نهفته خویش را شکوفا کنند و در کار هنر تکرار و استمرار داشته باشند. هنر یعنی تکرار و استمرار و حضور به موقع در فعالیت.

پرسیدم کتاب هم می‌خوانی؟

خیلی. یعنی به محض اینکه فرصت و زمانی داشته باشم ترجیح می‌دهم نقاشی بکشم و کتاب بخوانم.

خیلی کتاب خوانده‌ام. تقریبا در مدت چند سال، تابستان‌ها، هفته‌ای حداقل ۴ کتاب و در ایام غیرتعطیلات نیز هفته یا دو هفته‌ای ۲ کتاب می‌خوانم؛ ولی یکی از آن‌ها را که خیلی دوست دارم: استاد محمد پینه‌دوز (اوسا ممد پینه‌دوز).

پرسیدم آیا کرونا تو را از کانون دور کرد؟ در این ایام چطور با کانون و مربیان در ارتباط بودی؟

خیر. البته تا حدودی به‌طور فیزیکی در زمان‌های محدودیت که نمی‌توانستم حضور داشته باشم. من  با مربیان کانون و به‌ویژه مربی نقاشی در ارتباط بودم و حتی با رعایت دستورالعمل‌ها، ایشان را دیده‌ام و به صورت تلفنی با ایشان در ارتباط بودم و از راهنمایی‌هایشان در کارها استفاده کردم.

و سخن آخر اگر مانده:  

امیدوارم هر چه زودتر کرونا تمام بشود و من بتوانم مثل سابق به کانون و مدرسه برگردم و از همه هم‌سن و سالانم میخواهم که در کانون پرورش فکری  ثبت‌نام کنند و از همه امکانات فوق‌العاده آن استفاده کنند.

برای این عضو خوب کانون موفقیت آرزو می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =