حفظ مولفه‌های اصلی قصه در قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای حرف اول را می‌زند

کارگاه آموزشی انجمن قصه‌گویی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین با موضوع قصه‌گویی 90 ثانیه‌ای ویژه اعضای بزرگسال انجمن قصه‌گویی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کارگاه آموزشی انجمن قصه‌گویی کانون استان قزوین در فضای مجازی با حضور مربیان و اعضای علاقه مند از سراسر استان برگزار شد.

این کارگاه با تدریس«صادق کیانی مقدم » مدرس، داور و قصه‌گوی برگزیده جشنواره‌های بین المللی قصه‌گویی که مسوولیت کمیته بخش ۹۰ ثانیه‌ای بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون را برعهده دارد، برگزار شد.

در این کارگاه که موضوع آن «قصه‌گویی۹۰ ثانیه‌ای بایدها و نبایدها» بود، کیانی بر حفظ مولفه‌های اصلی قصه تاکید کرد.

وی با اشاره به نوپا و بی همانند بودن این بخش از جشنوار ه، این ویژگی را فرصتی برای بروز توانمندی‌‎ها و نمود ذوق هنری و تنوع مهارت قصه‌گویان دانست.

کیانی با بیان این‌که در قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای در کمترین زمان، پیام قصه به مخاطب اعلام می‌شود، بر حفظ ساختار قصه تاکید کرد.

وی درادامه درباره اهمیت استفاده از خلاقیت در این نوع قصه‌گویی و قابل تشخیص بودن آغاز و پایان قصه با اعضای انجمن قصه‌گویی کانون قزوین به گفت و گو نشست.

این مدرس با چند مثال و بیان تجربه‌های خود، راهکارهایی برای قصه‌گویی بهتر ۹۰ ثانیه‌ای ارائه کرد و در پایان این کارگاه به پرسش‌های مخاطبان خود پاسخ داد.

اداره این کارگاه را «زهرا یکه فلاح» مسوول انجمن قصه‌گویی استان برعهده داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =