دوازدهمین نشست انجمن داستان «هور» برگزار شد

دوازدهمین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کردستان با حضور سمیه یاوری شاعر کودک و نوجوان و کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کرمان، در نشستی مجازی داستان‌هایی از اعضای انجمن نویسندگان نوجوان «هور» کانون پرورش فکری استان کردستان از سوی سمیه یاوری کارشناس  مسئول آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

یاوری در ابتدا با تاکید بر لزوم تسلط به عناصر داستان بیان داشت: «آغاز داستان کوتاه با یک اتفاق به جای توصیفات زیبا باعث می‌شود نویسنده مثل یک ماهیگیر که برای گرفتن ماهی قلاب می‌اندازد، قلاب بیاندازد و مخاطب خود را در همان پاراگراف اول و دوم جذب کند.»

همچنین گفت: «از آنجا که فرصت نویسنده در داستان کوتاه خیلی کم است، باید با استفاده از حداقل واژه‌ها و چیدمان کلمات داستانی بنویسد که هیچ کلمه‌ای را نتوان از آن حذف کرد و برای اینکه نویسنده مستقیما وارد داستان نشود و نظرات خود را بیان نکند باید با انتخاب یک زاویه دید مناسب و همراه با شخصیت‌های داستان پیش برود.»

کارشناس مهمان نشست گفت: «چون خوانندگان از محتوای داستان خبر ندارند ابتدا از روی عنوان کتاب یا داستان جذب آن می‌شوند پس توجه به عنوان جذاب داستان خیلی مهم است و باید به آن توجه کرد و همچنین این‌که مخاطب چه کسی است؟ چه گروه سنی ای دارد؟ بعد از انتخاب مخاطب هر چه راوی و شخصیت‌های داستان بتوانند به مخاطب و زبان مخاطب نزدیک بشوند داستان در جذب مخاطب موفق‌تر خواهد بود.»

دوازدهمین  جلسه  انجمن نویسندگان نوجوان «هور» با نقد کامل سه اثر داستانی و پرسش و پاسخ اعضای انجمن و کارشناس مهمان نشست و با آرزوی بهترین اتفاقات برای اعضای نوجوان کردستان توسط یاوری ۲۹ فروردین ۱۴۰۰به پایان رسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =