کد خبر: 304766
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
بررسی نقش نور در عکاسی

پانزدهمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان استان هرمزگان با حضور مریم آل مومن دهکری مدرس عکاسی و نوجوانان عکاس هرمزگانی با موضوع جادوی نور در عکاسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با موضوع جادوی نور در عکاسی با حضور مریم آل مومن مدرس و نماینده انجمن عکاسان استان چهار محال بختیاری، پانزدهمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان استان هرمزگان برگزار شد.

در این نشست که نوجوانان علاقمند هرمزگانی حضور داشتند؛ آل مومن  به نقش بی‌بدیل نور در عکاسی به عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر اشاره کرد.  

این عکاس مستند اجتماعی به ارائه تعریفی از عکاسی(فتوگرافی) انعکاس و تابش نور به چشم و بازتابش نور از اشیا و ثبت آن توسط دوربین پرداخت.

آل مومن در ادامه به قواعد نورسنجی، دقت و حساسیت و انتخاب نوع نور در عکاسی و درک مفاهیم توسط نور و بویژه نور خلاق برای یک عکاس اشاره کرد.

وی همچنین از انواع نور شامل نور طبیعی و مصنوعی یاد کرد و تاثیرات نور طبیعی یعنی نور خورشید در ایجاد کنتراست در عکس‌ها پرداخت.

این مدرس عکاسی افزود: نور سنجی فاصله ما تا منبع نوری هست در اطراف ما دو نوع طبیعی و مصنوعی نور وجود دارد و نور طبیعی خورشید بخشنده بهترین نور برای عکاسی است، اما نورهای مصنوعی همچون نور لامپ، فلش و ... می‌تواند ما را در ثبت لحظاتی که دسترسی به نور طبیعی میسر نیست یاری کند.

آل مومن با اشاره به ترجیح استفاده از نور طبیعی در عکاسی به نورهای مناسب در عکاسی پرتره، طبیعت و... اشاره کرد.

وی همچنین به شیوه قرارگیری سوژه در مقابل نور در عکاسی سیلوئت (ضدنور) اشاره کرد و روش عکاسی آسمان شب و ترکیب خلاقانه نور طبیعی و مصنوعی را توضیح داد.

وی در ادامه به تشریح زمان‌ ساعت‌های طلایی و آبی در عکاسی پرداخت و عکاسی بر اساس نورسنجی صحیح در زمان‌های خوب در طول شبانه‌روز را از مهمترین اصول عکاسی دانست.

در پایان این نشست مجازی آل مومن ضمن تاکید بر توجه به قانون مربع معکوس گفت: باید بدانید که وقتی شما یک متر از منبع نور فاصله می‌گیرد، میزان نور شما به یک چهارم کاهش می‌یابد و دانستن این قوانین باعث می‌شود در ثبت عکس آگاهانه از نور استفاده نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =