از سوی واحد آفرینش‌های ادبی کانون جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد شرکت کردند

۱۶۲ کودک و نوجوان علاقمند در فراخوان دومین مهرواره منطقه‌ای طنز خلیج فارس ویژه استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ در هفته هرمزگان مقارن با اردیبهشت ۱۴۰۰ دومین مهرواره منطقه‌ای طنز خلیج فارس برگزار می‌گردد.

فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس آفرینش‌های ادبی  و دبیر و مسئول اجرایی مهرواره در این رابطه  اظهار داشت: با توجه به اینکه سبک طنز علاقمندان بسیاری دارند خوشبختانه ۱۶۲ اثر در قالب داستان، شعر و نثر دریافت کرده ایم.

در این رابطه غلامزاده نخلی با اشاره به اینکه طنز نشاط و امید را با خود می‌آورد افزود: امیدواریم در دومین سال برگزاری این مهرواره بتوانیم به شایستگی آثار ادبی کودکان و نوجوانان در این زمینه را به جامعه ادبی معرفی کنیم.

وی اهداف این مهرواره را آشنایی کودکان و نوجوانان با گونه ادبی طنز، ایجاد شادابی و نشاط در کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی، پرورش تفکر انتقادی و توجه به دنیای پیرامون دانست.

دبیر و مسئول اجرایی مهرواره  افزود: اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و دانش آموزان مقاطع ابتدایی اول و دوم، متوسطه اول و دوم از شرکت‌کنندگان این مهرواره می‌باشند.

کارشناس ادبی کانون هرمزگان گفت: آثار شرکت‌کنندگان در گروه‌های سنی نوخوان(۷ تا ۸سال)، نونهال( ۹ تا ۱۱ سال)، نونگاه (۱۲ تا ۱۴)، نوجوان (۱۵ تا ۱۷ سال) و ارشد(۱۸ تا ۲۲) است.

لازم به ذکر است اختتامیه این مهرواره منطقه‌ای ۸ اردیبهشت ماه همزمان با هفته هرمزگان با حضور استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

 در حاشیه این مهرواره‌ی منطقه‌ای نشست‌های تخصصی مجازی در دو نوبت صبح و عصر ویژه اعضا و مربیان  در روز ۷ اردیبهشت با حضور طنزپردازان برجسته کشور برگزار می شود.

همچنین برگزیده اول هر گروه سنی تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه ویژه و سایر برگزیدگان نیز لوح تقدیر و هدیه دریافت می‌کنند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =