برگزاری نشست «مادرم زمین» در روز جهانی زمین پاک

با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، نشست «مادرم زمین» از سری برنامه‌های زیست محیطی «زمین نقطه آبی»، در روز جهانی زمین پاک از سوی مرکز تخصصی علوم کانون برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ همزمان با روز جهانی زمین پاک ویژه برنامه‌ی   «مادرم زمین» با حضور محیط‌بان علی کریمی برگزار شد.

در این ویژه برنامه که اعضای علاقمند به فعالیت‌های زیست محیطی از سراسر استان حضور داشتند، کریمی ضمن تبریک این روز توضیحاتی راجع به مفهوم زیستگاه ارائه داد.

این محیط‌بان اظهار داشت: زیستگاه مکانی است که کلیه نیازهای یک موجود زنده اعم از تغذیه، تولید مثل، پناه یا گریز از طعمه‌خواران را برآورده می‌کند.

وی افزود: با وجود مهاجرت، پرندگان و پستانداران قادرند تا از زیستگاه‌های خود به صورت

فصلی و موقتی استفاده نمایند و با نامناسب شدن شرایط آب و هوایی یا غذایی

از زیستگاه، مهاجرت کرده و خود را به زیستگاه‌های جدید و مناسب‌تری برسانند.

کریمی در ادامه این نشست مجازی به نقش انسان در تخریب محیط زیست اشاره کرد و توضیحات مفصلی راجع به نقش پلاستیک در آلودگی زمین ارائه کرد.

این کارشناس اداره کل حفاظت  محیط‌ زیست استان با عنوان این مساله که برای تولید ظرف یک بطری پلاستیکی آب معدنی دو برابر وزن آب داخل بطری مصرف می‌شود افزود: این نکته دلیل محکمی برای نفی نظر کسانی است که ظروف یکبار مصرف را با هدف صرفه جویی در مصرف آب استفاده می‌کنند.

در ادامه‌ی این نشست تخصصی راهکارهایی همچون استفاده از قمقمه آب به جای خرید آب معدنی، خرید مواد غذایی در ظروف شیشه‌ای به جای ظروف پلاستیکی، استفاده از سفره پارچه‌ای هنگام خرید نان و... به جهت کاهش استفاده از مواد پلاستیکی، ارائه شد.

شایان ذکر سال گذشته ۱۸ نشست تخصصی زیست محیطی با  هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط زیست و راهکارهای حفاظت از آن از سوی مرکز تخصصی علوم برگزار شد و دوره آموزشی برخط زیست شناسی در فصل زمستان برگزار گردید.

در فصل بهار ۱۴۰۰ نیز یک کارگاه برخط تخصصی محیط زیست در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =