برگزیدگان نخستین مهرواره استانی پویانمایی و فیلم‌سازی خلیج فارس معرفی شدند

برگزیدگان نخستین مهرواره استانی پویانمایی و فیلم‌سازی خلیج فارس در دو بخش پویانمایی و فیلم‌سازی ویژه کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ نخستین مهرواره استانی پویانمایی و فیلم‌سازی خلیج فارس با اعلام برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

این مهرواره با هدف شناسایی کودکان و نوجوانان توانمند و علاقمند در عرصه پویانمایی و فیلم‌سازی، فراهم نمودن بستری مناسب جهت حمایت از ایده‌ها و طرح‌های خلاق در زمینه پویانمایی و فیلم سازی و آماده سازی  بستری مناسب برای تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌ها از راه گردآوری و عرضه هدفمند آثار برگزار گردید.

به گفته پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان آثار ارسالی این مهرواره با موضوعات آزاد، کاربرد الکتریسیته در زندگی امروز ما و راه های صحیح مصرف انرژی برق بود.

پشتکوهی افزود: این مهرواره در دو بخش پویانمایی و فیلم‌سازی برگزار گردید و طی آیینی که به صورت مجازی و با حضور برگزیدگان، داوران، کارشناسان و اعضای علاقمند برگزار شد از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

در بیانیه هیات داوران این جشنواره متشکل از راحله خادمی باغستانی کارشناس آموزش و پژوهش، ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی در بخش فیلم و حسن پرهیزکار مدرس انیمیشن و نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی در بخش انیمیشن؛ از فیلم و انیمیشن به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند در پرورش تخیل و تربیت انسان یاد شده و برگزاری فراخوان‌های تخصصی همچون فیلم و انیمیشن خلیج فارس را زمینه‌ساز معرفی استعدادهای نو و تازه باشد دانسته است.  

هیات داوران جشنواره فیلم و انیمیشن خلیج فارس هرمزگان؛ ضمن تشکر از تلاش بی وقفه و شبانه روزی یکایک کارکنان اداره کل محترم استان در سازماندهی این حرکت ارزنده و به امید اثر بخشی و سلامت هر چه بیشتر و مطمئن تر جشنواره در آینده، توجه مسئولان و شرکت کنندگان را به نکات ذیل جلب نمود.

 توجه به فیلمنامه، استفاده از ایده های نو و خلاق، توجه به شخصیت پردازی، شنایی با اصول و مبانی آموزش فیلم سازی و انیمیشن، توجه به نوع فضا ی اجرا، توجه به موسیقی و توجه به نقطه شروع، اوج و پایانی مناسب و... از مواردی بود که در این بیانیه آمده است.

برگزیدگان نخستین مهرواره استانی پویانمایی و فیلم‌سازی خلیج فارس:

بخش پویانمایی:

روناک نیک اعتقاد

سن: ۱۲ ساله

مرکز فرهنگی هنری مرکز شماره ۱ بندرعباس

نام اثر: مقابله با کرونا 

محمد ایلیا میرشاهی

سن: ۱۲ ساله

استان یزد 

نام اثر: و اما ادامه زندگی

 زهرا شریفیان

سن: ۱۸ ساله

نام اثر: برق

شهرستان: میناب

بخش فیلم سازی:

انیس اربابخواه

سن: ۱۴ ساله

نام اثر: تاریکی

شهرستان: مرکز فرهنگی هنری شهرستان فین

 امیر مهدی محمدی ۱۴ ساله و امیر محمد محمدی۱۶ ساله

نام اثر: ارواح در خانه شاهزاده

شهرستان: مرکز فرهنگی هنری شهرستان فین

الناز جعفری

سن: ۱۸ ساله

شهرستان: بندرعباس

نام اثر: صنایع دستی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =