کد خبر: 304844
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
ثبت ۲۴۰ ایده در چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون

بیش از ۲۴۰ ایده از ۲۸ استان کشور در سامانه چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ایده‌های رسیده به دبیرخانه رویداد ملی ایده‌آزاد در سه دسته «عروسک»، «اسباب‌بازی» و «بازی رومیزی» ثبت شده‌ است؛ که در این بین بیش از ۵۵ ایده عروسک، ۱۰۵ ایده بازی رومیزی و ۸۰ ایده اسباب‌بازی به چشم می‌خورد.
استان‌های تهران، فارس و اصفهان به ترتیب بیشترین تعداد ایده را در چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد ثبت کرده‌اند. ایده‌پردازان شرکت کننده در رویداد ملی ایده‌آزاد از گروه‌های سنی مختلف و با زمینه و تجربیات متنوع هستند و ۱۳ نفر از ایده‌پردازان این دوره را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.
به گفته دبیر چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد، حضور ایده‌پردازان امسال از سال گذشته بیشتر شده و این نشان از حمایت ایده‌پردازان از این رویداد است.
آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی، از کیفیت قابل توجه ایده‌های رسیده به دبیرخانه نسبت به دوره‌های پیشین ابراز رضایت کرد و گفت: فرایند غربالگری این ایده‌ها از هفته آینده شروع خواهد شد.
او افزود: از ملاک‌های مهم انتخاب ایده‌های این دوره می‌توان به اسباب‌بازی بودن طرح ایده‌ها (غیر دیجیتالی و رایانه‌ای)، تکراری و کپی نبودن ایده و همچنین کامل بودن اطلاعات در فرم‌های ثبت شده اشاره کرد.
مهدیزاده همچنین خاطرنشان کرد: خلاق بودن ایده‌ها، داشتن پیوست فرهنگی، ارتباط با حوزه‌های علوم شناختی، امکان جذب حامی صنعتی و مالی از دیگر نکته‌های تأثیرگذار در انتخاب ایدها است.


دبیر رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی یادآور شد این رویداد بزرگ‌ترین گردهمایی ایده‌پردازان و طراحان صنعت اسباب‌بازی در کشور است و امیدواریم بتوانیم در بحث تجاری‌سازی و همراهی ایده‌پردازان تا ارایه ایده‌ها به سرمایه‌گذاران و گرفتن حمایت از بخش‌های مختلف برای تولید محصولات، اقدام‌های مؤثری را انجام دهیم.
او در پایان تصریح کرد: طبق روال سال‌های گذشته بعد از غربالگری اولیه، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برای توجیه روند کار و توسعه ایده‌ها برگزار خواهد شد و ایده‌پردازان از مشاوره کارشناسان تخصصی رویداد به‌صورت رایگان برخوردار می‌شوند و ایده‌های منتخب بعد از گذراندن این دوره به حامیان و سرمایه‌گذاران ارایه خواهد شد.
یادآوری می‌شود اسامی افراد منتخب در مرحله اول غربالگری چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی ایران در پایگاه خبری کانون به نشانی kanoonnews.ir و سایت رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی به نشانی ideaazad.ir و در صفحه اختصاصی رویداد ملی ایده‌آزاد کانون در اینستاگرام به نشانی @ideaazad اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =