معلمان و مربیان یکی از اساسی ترین مولفه های تعلیم و تربیت هستند

به مناسبت گرامی داشت مقام معلم، نشست برخط مربیان کانون پرورش فکری استان اصفهان با حضور سید محمد قلمکاریان مدیر کل استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، سید محمد قلمکاریان معلمان و مربیان را مهمترین عامل نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: اگر فرایند آموزش و پرورش را به کاروانی تشبیه کنیم بدون شک معلم، قافله سالار این کاروران است.

وی افزود: معلمان و مربیان با بهره­ گیری از هنر، علم، تجربه، ایمان به کار و عشق به متعلم، انگشتان و مغزهای کودکان و نوجوانان را در فرایند یاددهی ـ یادگیری قیمتی ساخته­ اند و انسان­های خام را به انسان­های تربیت شده، عالم، محقق، متخصص، مؤمن و هنرمند تبدیل کرده­ اند.

مدیر کل کانون استان اصفهان یکی از بهترین و مؤثرین ترین اقشار اجتماعی را معلمان، اساتید و مربیان دانست و افزود: طبق فرمایش امام علی(ع)، دانش و بینش، حلم وبردباری، سکوت، آرامش و وقار سه نشانه معلم و دانشمند است.

قلمکاریان همچنین به نقش  معلمان و مربیان در توسعه و پیشرفت جوامع بشری اشاره کرد و ادامه داد: امروز به واسطه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی هنری باز هم معلمان و مربیان با همان اهتمام ویژه آموزش را رها نکرده و از طریق فضای مجازی با دانش آموزان در ارتباط هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =