کارگاه آموزشی پادکست در کانون لرستان برگزارشد

نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان زمینه حضورعلاقه مندان را در بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی فراهم می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، عصرامروز یکشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، نشست مجازی آموزش پادکست بیست و سومین جشنواره قصه گویی درانجمن قصه گویی کانون استان برگزارشد.
این نشست مجازی با موضوع آموزش پادکست وحضورعلیرضا آقایی قصه گو، مدرس قصه گویی و مسئول بخش پادکست جشنواره بیست و سوم در حالی برگزار شد که اعضا، کارشناسان و علاقه مندان به هنر قصه گویی درآن حضور داشتند.
درابتدای این نشست علیرضاآقایی ضمن تبریک روزمعلم و معرفی بخش های مختلف جشنواره، پادکست را در 3بخش؛ پادکست قصه‌گویی، پادکست درباره قصه‌گویی و پادکست قصه‌های فولکلور(پادکست پژوهشی)  توضیح داد و با ارائه نمونه‌های آزمایشی ساخته شده، اعضای انجمن را با چگونگی ساخت این بخش، بیشتر آشنا کرد.
وی در تعریف پادکست گفت: پادکست فایلی است دارای محتوای صوتی با یک موضوع خاص که از قبل تولید شده است و دراینترنت در دسترس علاقه مندان به راحتی قرار می گیرد.
مدرس کارگاه اضافه کرد: تفاوت قصه‌های صوتی و پادکست در این است که پادکست قابلیت بارگذاری در فضای مجازی را دارد و خیلی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف می‌توانند این پادکست‌ها را منتشر و مخاطبان آن را دانلود کنند.
وی با اشاره به پیشینه‌ی استفاده از پادکست و  کاربردهای آن و چگونگی استفاده از پادکست به‌عنوان یک فایل شنیداری کاربردی و تفاوت‌های آن با برنامه‌های رادیویی،  چگونگی ساخت پادکست برای بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی را بیان داشت.
آقایی گفت: برای ساخت یک پادکست 3 مرحله مهم وجود دارد، اول تهیه و تدارک محتوا، دوم ضبط صدا و سوم ادیت کردن صدا ها که این مراحل بسیار اهمیت دارند و می توانید یک پادکست را به صورت تک نفره، گروهی، مستند و در مورد قصه گویی ارائه کنید.
وی در ادامه با معرفی برخی از نرم‌افزارهای مهم و کاربردی صداگذاری و سایت‌های معتبر افکت و تنظیم صدا و  آموزش چگونگی ساخت پادکست با هریک از این نرم‌افزارها، مطالبی را ارائه کرد و به سوالات اعضای انجمن قصه گویی لرستان پاسخ داد.
گفتنی است: مهلت ارسال آثار شرکت کنندگان تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ در سایت www.kanoonfest.ir می باشد و مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا به صورت مجازی برگزار خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =