کد خبر: 304866
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
بازدید 73
«عکاسی مُد» موضوع سومین نشست تخصصی انجمن عکاسی البرز

سومین نشست انجمن تخصصی عکاسان کانون البرز در سال ۱۴۰۰ به موضوع عکاسی مُد «مدلینگ» اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، مریم پاک،از اعضای ارشد انجمن عکاسی کانون البرز و  مدرس این نشست، به تاریخچه کوتاهی از این هنر و ثبت اولین عکس پرتره در قرن ۱۹ اشاره کرده و سپس در خصوص عکاسی برای هنر و مد صحبت کرده و از تاثیر این هنر در صنایع مختلف سخن گفت.

این مدرس در ادامه به عکاسی مدلینگ برای تبلیغات مشاغل و فروش محصولات و کمک عکاسان مطرح و استفاده از افراد مشهور در این زمینه سخن گفت.

پاک، به موقعیت عکس‌ها، جزئیات لازم برای آن، انتخاب محیط مناسب با سوژه و موضوع مورد نظر برای عکاسی به عنوان موارد قابل اهمیت اشاره کرد و با نمایش تعدادی عکس این موارد را تشریح کرد.

نور پردازی و استفاده از نور طبیعی البته با توجه به دوری از تابش مستقیم خورشید، یکپارچگی و هماهنگی با محیط ، استفاده از تجهیزات مناسب، تهیه میکروفن برای گوشی همراه برای فیلم‌برداری مناسب، استفاده از پایه موبایل( لرزشگیر)، توجه به زاویه مناسب دوربین، عکاسی‌های متوالی و انتخاب زاویه دل‌خواه، انتخاب مدل مناسب و توجبه وی، توجه به حالات مختلف سوژه، توجه به هماهنگی لباس  و  وسایل به ویژه در پوشاک و صنایع غذایی و گاهی استفاده از تضادهای مناسب از دیگر موارد مطرح شده توسط این عکاس بود.

این هنرمند ضمن معرفی عکاسی تجاری و تبلیغاتی، عکاسی تبلیغاتی را مهم دانسته و افزود عکاس باید بتواند منظور خود را بیان کند.

اعظم پاینده مسوول انجمن عکاسی کانون البرز نیز عکاسی مد یا مدلینگ را شاخه‌ای از عکاسی خواند که در آن مد یا لباس همراه با مدل عکس‌برداری و افکت و طراحی و روتوش حرفه‌ای می‌شود .

این مدرس عکاسی هم‌چنین این شاخه را گونه‌ای از عکاسی تبلیغاتی نامیده و  سوژه و عکاسی مدلینگ را لازم و ملزوم هم دانسته و نقش عکاس را بسیار تاثیرگذار خواند.

گفتنی است این نشست انجمن نیز مانند دیگر نشست‌ها به صورت مجازی و شامگاه روز شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =