معرفی ۱۵ قصه بخش «قصه‌گویی برتر» جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون

۱۵ عنوان قصه‌ی بخش «قصه‌گویی برتر» بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس شیوه‌نامه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نمایندگان و رابطان انجمن قصه‌گویی در سراسر کشور، فعالان عرصه قصه و قصه‌گویی، پیشکسوتان قصه‌گویی و هنرمندان و پژوهش‌گران قصه‌گویی، قصه‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
بر همین اساس از بین ۲۱۰ قصه ارسالی به دبیرخانه، قصه‌هایی که دارای فراوانی (۱۰+) بودند در سه بخش (قصه برای کودک، نوجوان و قصه برای بزرگ‌سال) و در هر بخش با پنح عنوان قصه از طریق قرعه‌کشی انتخاب شدند.
در بخش «قصه برای بزرگ‌سالان» عنوان‌های «آرش کمانگیر»، «رستم و سهراب»، «رستم و اسفندیار»، «بالشی از پر قو» و «پرواز کی کاووس» انتخاب شد.
همچنین در بخش «قصه برای نوجوانان»، «پیرزن خردمند»، «یخی که عاشق خورشید شد»، «خان هشتم»، «شاه میداس و انگشتان جادویی» و «مار گیر و اژدها» با قرعه‌کشی به بخش قصه‌گویی برتر راه یافت.
در بخش «قصه برای کودک» نیز، «گوسفندی که عصبانی شد»، «دعاهای زمینی پدر بزرگ»، «خرگوش باهوش»، «ماه من ماه همه» و «گروفالو» مجوز حضور در بخش قصه‌گویی برتر را دریافت کردند.
مراسم قرعه‌کشی قصه‌های «قصه‌گویی برتر» با حضور، مصطفی رحماندوست نویسنده کودک و نوجوان، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، الهام دارابی مسئول دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی و مسئولان کمیته‌های جشنواره روز یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد.
یادآوری می‌شود بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای مطالعه فراخوان و ثبت‌نام در آن به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =