حرکت‌های ارزشی و مبتنی بر نگاه فرهنگی، شاخصه‌ی بسیج است

حرکت‌های ارزشی، ریشه در باورمندی و نگاه فرهنگی بسیج‌ دارد و این تفکر در اندیشه‌های مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز جاری و ساری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان مدیرکل کانون استان گیلان در نشست با مسوولان بسیج استان است.

ضیائی در این نشست که هم‌زمان با هفته بزرگ‌داشت مقام معلم و با هدف هم‌افزایی و افزایش گستره‌ی‌ همکاری‌ها صورت‌گرفت، حرکت‌های ارزشی و نگاه فرهنگی بسیج را شاخصه‌ی این نهاد مردمی دانست و با اشاره به رویکردهای کانون در این زمینه‌گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌ گسترده بسیج، یک اولویت برای کانون پرورش فکری محسوب‌می‌شود.

این مدیر فرهنگی هم‌چنین، محور و مبنای حرکت‌های کانون استان گیلان را دیدگاه‌های مقام‌معظم رهبری (زیده‌عزه)در ارتباط با میانه‌روی فرهنگی عنوان‌کرد و افزود: بهره‌گیری از ابزار فرهنگی، همراه‌سازی تمامی افراد جامعه و پرهیز از طیف‌بندی‌ها، مورد توجه ویژه این مجموعه قراردارد.

وی توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی را نیازمند شکل‌گیری نظام آموزشی مستحکم دانست و با بیان این که معلمان از منظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)  افسران پیشرفت جامعه ‌هستند، گفت: صیانت از اندیشه‌های آینده‌سازان هدف عالیه این افسران و پیشگامان عرصه فرهنگ به‌شمارمی‌رود.  

مدیرکل کانون گیلان از برنامه‌های فرآیندمحور این نهاد فرهنگی در مسیر ترویج و نهادینه‌سازی تفکر بسیجی و الگوقراردادن این اندیشه سازنده و پویا  نیز سخن‌گفت و راه‌اندازی پایگاه مقاومت سردارشهید حاج قاسم سلیمانی را گامی در همین مسیر عنوان‌کرد.

اشاره به ماه رحمت و برکت الهی و تبریک هفته بزرگ‌داشت مقام شامخ معلم، ازدیگر محورهای سخنان اسفندیارضیائی بود و وی در پایان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مربیان کانون و مدیریت روزهای کرونایی گفت: پیش‌گیری از گسست‌های فرهنگی، روایت قصه‌ی زندگی بزرگان این دیار و نمایاندن حرکت‌های بسیجی وار، مردمی، انقلابی و ارزشی آنان ، بخشی از حرکت‌های معلم گونه این مربیان به‌شمارمی‌رود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قدس استان گیلان نیز با قدردانی از تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارکرد: نگاه مجموعه‌های فرهنگی متوجه روح انسان است و آن چه آنان را به عنوان سرمایه‌های ارزش‌مند نظام مطرح‌می‌کند، نگاه معنوی و فارغ از مسائل دنیوی است.

علی رفاهتی، عشق معلم و مربی را  نیروی محرکه  و محور توسعه ایران اسلامی توصیف‌کرد و با بیان‌این‌که سهل‌انگاری در حمایت از آنان، متوجه نسل کودک و نوجوان و به تَبع آن آسیب‌های غیرقابل جبران اجتماعی است، اظهارکرد: توجه به این مهم و تشویق معلمان و مربیان برای حرکت در مسیر کار ثواب تعلیم و تربیت در اولویت قراردارد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان نیز ازدیگر حاضران این نشست بود که از اهمیت روش‌های خلاقانه و به‌کار گیری ابزار هنر در تعلیم و تربیت مخاطبان سخن‌گفت.

وی برهمین اساس، به تبیین تفاوت‌های  نظام‌تعلیم و تربیت اسلام و غرب‌پرداخت و با انسان‌محور ارزیابی‌کردن نظام تربیتی اسلام افزود: آن‌چه در غرب مورد توجه قراردارد، جامعه است و تفکر و اندیشه‌های والای انسانی قربانی این شیوه تربیتی خواهدبود.

حامد حبیب‌زاده توضیح‌داد: بسیج  نقش ارزنده‌ای در این تربیت انسان‌محور، تحقق اهداف انقلاب اسلامی و تربیت انسان‌هایی صالح‌ دارد  و اندیشه‌ورزی، تقویت تعهد و مسئولیت‌پذیری که  نیازمند شکل‌گیری نیروی تفکر و  خردورزی است ، از سوی پرورش یافتگان این مکتب دنبال‌می‌شود.

وی که پیشینه‌ی عضویت مراکز کانون را در کارنامه دارد در همین ارتباط افزود: بهره‌مندی از تفکرات پویای بسیجی و بهره‌گیری از وجوه مشترک کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش بسترساز تولید دانش‌های کاربردی، ترویج شیوه‌ی تربیت اسلامی و پرورش جوانانی انقلابی و برومند است و نیازمند تقویت این تعلاملات سازنده هستیم.

برپایه این گزارش، سیدجلیل میرعظیمی و ایرج غلامی به‌ترتیب مسوول پایگاه مقاومت بسیج کانون پرورش فکری و فرهنگیان استان گیلان و همچنین، فاطمه‌ اصغری، مسئول بخش خواهران سازمان بسیج دانش‌آموزشی استان، ازدیگر حاضران در این نشست بودند که به تشریح اقدامات و برنامه‌های صورت‌گرفته و اهداف مجموعه‌های مطبوع خود پرداختند.

پایان‌بخش این نشست که  ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ و به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد اهدای لوح سپاس و قدردانی از مدیرکل و مسئول پایگاه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کانون بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =