مشارکت کودکان و نوجوانان خوزستانی در نخستین جشنواره استانی «معرفی اکوسیستم پارک ملی دز»

 کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری خوزستان در نخستین جشنواره استانی «معرفی اکوسیستم پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز» شرکت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، این جشنواره‌ی مجازی که به همت سازمان حفاظت محیط زیست و اداره‌ی پارک ملی دز و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی، فرمانداری ویژه شهرستان دزفول در حال برگزاری است؛ در محورهای (فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، عکاسی، مقاله و عمومی) برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش موضوع‌های این جشنواره در بخش فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، معرفی جاذبه‌های اکو توریستی منطقه حفاظت شده و پارک ملی دز و بخش عکاسی معرفی جنگل‌های دز و حیات‌وحش منطقه است.

در بخش مقاله نیز، موضوعاتی از قبیلِ: گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه، اهمیت گردشگری در منطقه، تأثیر کشاورزی اطراف بر منطقه حفاظت شده، معرفی تالاب‌ها و آب‌های زیرزمینی و وضعیت عمومی اقتصادی و اجتماعی منطقه حفاظت شده، پذیرفته می‌شوند.

ابن جشنواره در بخش عمومی نیز پذیرای عکس و فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، از سایر مناطق حفاظت شده‌ی استان خوزستان است.

گفتنی است این جشنواره به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا دهم خردادماه به سایت https://deznp.iaud.ac.ir ارسال کنند. نفرات برتر هر محورِ این جشنواره، در ۲۷ خردادماه ۱۴۰۰ معرفی و با اعطای جوایز نفیس و صدور گواهی پذیرش مقالات برتر، تجلیل خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =