مهرواره منطقه‌ای عکس «خلیج فارس، قلب آبی ایران»

همزمان با سالروز روز ملی خلیج فارس مهرواره، عکاسی «خلیج فارس قلب آبی ایران» منتشر شد تا اعضای علاقمند و خلاق انجمن عکاسی استان‌های ساحل‌نشین خلیج فارس در این فراخوان شرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ همزمان با سالروز روز ملی خلیج فارس مهرواره، عکاسی «خلیج فارس قلب آبی ایران» منتشر شد.

در این رابطه پروین پشتکوهی مدیر کل کانون هرمزگان گفت: انجمن عکاسان نوجوانان کانون پرورش فکری استان هرمزگان در راستای سیاست‌های کلی کانون مبنی بر آسیب‌زا بودن برنامه‌های رقابتی، می‌کوشد تا نوجوانان را به تعامل، دوستی، همبستگی و مشارکت در فعالیت‌های گروهی تشویق کند.  

وی افزود: با توجه به شرایط رخ داده ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، همزمان با سالروز روز ملی خلیج فارس مهرواره، عکاسی «خلیج فارس قلب آبی ایران» منتشر شد تا اعضای علاقمند و خلاق انجمن عکاسی استان‌های ساحل‌نشین خلیج فارس با هدف به تصویر کشیدن زیبایی‌های خلیج همیشه فارس در این فراخوان شرکت کنند.

پشتکوهی گفت: تقویت و پرورش مهارت خوب دیدن، دوباره دیدن و توجه به پدیده‌های محیط پیرامون، توجه و دقت به زیبایی‌های طبیعت با تکیه بر جغرافیای بومی استان‌ها ساحلی و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با خلیج همیشه فارس از اهداف این مهرواره‌ی منطقه‌ای به شمار می‌رود.  

مدیرکل کانون اعلام داشت: خلیج فارس و جاذبه های آن و حفاظت از محیط زیست خلیج فارس از موضوعاتی است که ساحل‌نشینان استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان می‌توانند عکاسی نمایند.

گفتنی است گروه‌های سنی نوخوان ( ۷  تا پایان ۸ سالگی)، نونهال( ۹ تا پایان ۱۱)، نونگاه (۱۲ تا پایان ۱۴ سالگی)، نوجوان( ۱۵ تا پایان ۱۷ سالگی) و دختران و پسران ۱۸ تا ۲۲ سال مجاز به شرکت در این مهرواره هستند.

در این مهرواره آثار به صورت تک عکس پذیرفته می‌شود و عکس علاقمندان می‌توانند رنگی یا سیاه و سفید باشد.  

شایان ذکر است ویرایش عکس‌ها تا جایی که موجب خدشه‌دار شدن تصاویر نشود بلامانع است و عکاسی می‌تواند با موبایل یا دوربین عکاسی صورت گیرد.

تصاویر ارسالی با موبایل نباید کمتر از ۸ مگاپیکسل باشد و عکس‌ها می‌بایست با فرمت jpg و حداکثر حجم فایل ۱ مگابایت باشد. عکس‌های با کیفیت نامناسب از داوری حذف خواهند شد و به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه رسیده باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

لازم به ذکر است طبق تقویم اجرایی مهرواره شرکت‌کنندگان می‌توانند اثر خود را از ۱۰ اردیبهشت ماه همزمان با روز ملی خلیج فارس تا ۲۳ اردیبهشت ماه به دبیرخانه این مهرواره منطقه‌ای ارسال کنند.

داوری و اعلام نتایج  و تقدیر از آثار برتر در هفته اول خرداد صورت خواهد پذیرفت.

 شرکت کنندگان می‌توانند. آثار خود را با مشخصات فردی شامل  نام و نام خانوداگی، نام پدر، کدملی، تاریخ تولد، تلفن همراه و اثر خود را  از طریق لینک  https://hormozgan.kpf.ir/aks  ارسال نمایند.

گفتنی است منتخبی از این آثار در  نمایشگاه مجازی در صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی anjoman_akkasi_hormozgan@ و بخش گالری سایت کانون هرمزگان به آدرس hormozgan.kpf.ir  بارگذاری می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =