کد خبر: 304901
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
پیام مدیرکل کانون هرمزگان به مناسبت روز ملی خلیج فارس

همزمان با ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان پیامی را منتشر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

خلیج فارس همواره مایه غرور و افتخار مردم سرزمین جنوب بوده است و هویت فرهنگی بی نظیر استان ما به واسطه دریای زیبای خلیج فارس با منش، آداب و رسوم، گویش ها و پوشش زیبا به بهترین شکل صورت پذیرفته است.

روز خلیج فارس بهانه ای شد که سخنی با شما مربیان و همراهان عزیز داشته باشم: در کانون یک شعار داریم  آینده ساختنی است؛ لذا برای ساختن آینده به یقین باید گذشته را خوب بشناسیم.

کودکان و نوجوانانی می توانند آینده را خوب بسازند که هویت فرهنگی داشته باشند و هویت فرهنگی و بلوغ فکری به دست نمی آید مگر اینکه عزیزان ما فرهنگ و هنر و تاریخ رشادت های زنان و مردان سرزمین خود را بشناسند.

در سال گذشته در سری اقداماتی با ساخت ویدیوهایی توسط شما مربیان عزیز و حتی توسط  کودکان و نوجوانان به معرفی شهدای شهر خود، بزرگان ادب و فرهنگ و آداب و رسوم زیبا و  معرفی سرزمین خود پرداختید که بسیار ارزشمند بود.

با عنایت به این مهم سال ۱۴۰۰ سال تقویت هویت فرهنگی برای کودکان و نوجوانان هرمزگان در دستور کار قرار میگیرد  و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ با نگاهی به این نعمت الهی  و کم نظیر دریای خلیج فارس در اولویت خواهد بود.  

با عنایت به وظیفه شرعی و اخلاقی که بر عهده ما مربیان است امسال خلیج فارس در دل و جان فعالیت های ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان حضور جدی خواهد داشت و 

امید است عمیق تر به این مهم بپردازیم وبدین وسیله آنچه رسالت ماست با پرورش کودکان و نوجوانانی با هویت فرهنگی ارزشمند  به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

خدا یار و باورمان باد.

پروین پشت کوهی 

دهم اردیبهشت ماه هزارو چهارصد هجری شمسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =