کد خبر: 304939
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
بازدید 83
اجرای چند برنامه مناسبتی در مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین

گرامی‌داشت هفته معلم، شب‌های قدر، روز جهانی زمین پاک و معرفی آیین‌های پنجاه بدر و کیسه دوزی از جمله برنامه‌های اخیر مرکز فرهنگی و هنری شماره سه اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین با اجرای چند فعالیت متنوع در فضای مجازی مناسبت‌های اخیر ماه اردیبهشت را گرامی داشت.

به مناسبت هفته زمین پاک و در پی برگزاری وبینار آموزشی مدیریت پسماند در کانون استان قزوین، مربیان این مرکز با اجرای فعالیت های معرفی هفته زمین پاک ومدیریت پسماند، جلب مشارکت اعضا با ارسال عکس از شیوه ساماندهی پسماند در محل زندگی‌شان، معرفی انواع پسماندها و نحوه بازیافت آنها، کارگاه مجازی کاردستی با بازیافتی‌ها، پخش فیلم آموزشی،کارگاه نقاشی و مسابقه ادبی طنز با محوریت پسماند برای افزایش آگاهی اعضا دراین زمینه تلاش کردند.

به مناسبت هفته گرامی‌داشت معلم نیز فعالیت‌های معرفی شخصیت استاد مطهری وتجلیل از معلمان، شعر خوانی  و سرود به مناسبت روز معلم، مسابقه و معرفی وقایع و ایام انجام شد.   

مربیان این مرکز هم‌چنین با اجرای چند فعالیت فرهنگی و مذهبی شب‌های قدر را گرامی داشتند.معرفی وقایع و ایام(شب‌های قدر-ایام شهادت امیرمومنان ع)، معرفی شخصیت حضرت علی(ع)، معرفی اعمال شب قدر،هم‌خوانی سوره مبارکه قدر و بیان شان نزول آن و خاطره گویی اعضا از مراسم شب قدر از جمله این فعالیت‌ها بود.هم‌چنین به همین مناسبت، این مرکز با جلب کمک خیرین، به شماری از خانواده‌های کم‌تر برخوردار بسته‌های کمک معیشتی اهدا کرد.

مربیان این مرکز هم‌چنین به معرفی شماری از آداب و رسوم بومی و محلی استان قزوین در فصل بهار و ماه مبارک رمضان پرداختند.بر این اساس، آیین پنجاه بدر(دعا برای بارش باران و پخش نذورات در روز 19 اردیبشت)و کیسه دوزی در آخرین چهارشنبه ماه مبارک رمضان به اعضا معرفی شد و در یک کارگاه کاردستی، اعضا به همین مناسبت کیسه دوختند.

               

                                                                                                              

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =