برگزاری نشست فرهنگی کتابخانه‌های سیار و پستی کانون کهگیلویه و بویراحمد با محوریت تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان

نشست مربیان مراکز سیار روستای و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل و کارشناسان و مربیان کتابخانه‌های سیار و پستی با محوریت تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کهگیلویه و بویراحمد ، ارائه‎‌ی گزارش فعالیت‌های اجرایی مربیان در ایام همه‌گیری ویروس کرونا، چگونگی مشارکت در برگزاری کارگاه‌های عمومی در سایت kpf و فعالیت‌های ویژه کتاب‌خانه‌های سیار و پستی در فضای مجازی، محورهای این نشست را تشکیل می‌داد.

بر این اساس، مربیان ضمن ارائه‌ی گزارش اقدام و فعالیت‌های خود در ماه‌های گذشته، برنامه‌های پیش رو را برشمردند و پرسش‌ها و خواسته‌های خود را بیان کردند.

کبری اخلاقی‌نیا، مدیرکل اداره کل کانون کهگیلویه و بویراحمد نیز با حضور در این نشست گفت: یکی از فعالیت‌های اساسی و مهم مربیان کتابخانه‌های سیار و پستی، اهمیت دادن به کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه است.همیشه ارتباط معنادار و نزدیکی بین کتاب، کتاب‌خانه و تمدن وجود داشته و هرگاه شرایط رشد کتابخانه‌ها فراهم شده رشد جامعه را در پی داشته و هر وقت در انزوا فرو رفته افول و عقب‌گرد در جامعه را شاهد بوده‌ایم.

 وی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و جهان گفت: کانون در این دوران تعطیلی نداشته و ندارد؛ فقط نوع ارائه فعالیت‌ها تغییر شکل داده و به جای انجام فعالیت حضوری، تولید محتوا در فضای مجازی ارائه می شود. هر چند بعد از ایام کرونا هم با توجه به تجربه‌ای که در این فضا کسب می‌کنیم ضمن برطرف کردن مشکل‌های احتمالی، بخشی از فعالیت‌های کانون در همین فضای مجازی ارائه خواهد شد.

مدیرکل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مراکز سیار یکی از ارکان اصلی کانون هستند و با توجه به جامعه مخاطب این واحد انتظار میرود همکاران با توجه به شرایط و خلاقیت راهکاری برای ارائه برنامه به جامعه هدف انجام دهند و حضوری پررنگ تر در فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی داشته باشند .

اخلاقی نیا تاکید کرد: با توجه به اینکه اکثریت مخاطبین کتابخانه‌های سیار روستایی و پستی در مناطق روستایی و این قشر در حال حاضر امکان استفاده از فعالیت‌های مجازی به شکل سابق را نداشته باشند لذا با توجه به توان و ظرفیت این مربیان در جهت تولید محتواهای با کیفیت جهت ارائه به کودکان و نوجوانان اقدام گردد.

او از مربیان خواست ضمن حفظ ارتباط خود با اعضا و ارائه‌ی فعالیت‌ها در فضای مجازی، با خانواده‌ی اعضا نیز در ارتباط مستمر باشند چون خانواده اولین و تأثیرگذارترین نهاد در زمینه‌ی کتاب‌خوان شدن کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =