نشست تخصصی جادوی صدا در قصه گویی

اعضای نوجوان انجمن قصه گویی استان کردستان در نشست مجازی جادوی صدا با حضور شایسته احمدی شرکت کردند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این کارگاه آموزشی شایسته احمدی ابتدا به بیان شیوه های انتخاب قصه و معیارهای انتخاب قصه مناسب برای قصه گویی پرداخت .

احمدی افزود :برای اجرای یک قصه گویی خوب، قبل از هرچیز به یک قصه ی خوب نیاز داریم و برای یافتن قصه های خوب، باید از گفتن قصه های دم دستی پرهیز کنیم و با مطالعه ی بسیار، قصه های خوب را برای قصه گویی پیدا و انتخاب کنیم .

وی در ادامه گفت :هر قصه ای نیاز به پردازش دارد و ذهن پردازشگر قصه گو، باید با خلاقیت های بسیاری که دارد به پرداخت قصه و افزودن چاشنی های درونی خود به قصه بپردازد.

شایسته احمدی به بیان ویژگی های درونی هر فرد پرداخت و به این نکته اشاره کرد که هر قصه گو ، برای انتخاب قصه باید به ویژگی های درونی و توانایی های بالقوه خود توجه داشته باشد و قصه ای را انتخاب کند که با ابزارهای وجودی خودش هماهنگ باشد .

شیوە های مقدمه چینی برای قصه گویی، انتخاب عنوان جذاب برای قصه و خروج مطمئن صدا و کلمات از دهان قصه گو از دیگر مطالبی بود که احمدی در این نشست به آنها اشارە کرد .

نشست جادوی صدا، با پاسخگویی به سوالات اعضای نوجوان پایان یافت و احمدی با بیان اینکه تکرار قصه گویی در موقعیت ها و مکان های مختلف و در حضور افراد با سلایق و گروههای سنی متفاوت سبب افزایش اعتماد بنفس و توانایی اعضا درقصه گویی می شود از اعضا خواست با جدیت بسیار در جشنوارە قصه گویی شرکت داشته باشند و به خلق اثر بپردازند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =