مسئول کمیته‌ی «قصه‌گوی برتر» جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، میهمان بیست‌ودومین روز از جلسات پویش «من قصه‌گو هستم»

وحید خسروی مسئول کمیته «قصه‌گوی برتر» بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، میهمان پویش «من قصه‌گو هستم» در استان همدان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در پی برگزاری موفق پویش «من قصه‌گو هستم» جهت آمادگی هرچه بیشتر مربیان قصه‌گو در این استان، وحید خسروی مسئول کمیته «قصه‌گوی برتر» بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی یکشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه میهمان این پویش شد.
وحید خسروی ضمن تشریح کامل بخش جدید «قصه‌گوی برتر» گفت: این مرحله دارای سه گام است که گام اول انتخاب قصه می‌باشد ولی گام دوم آغاز چالش است که یک قصه‌گو به عنوان یک هنرمند باید در چالش‌های مختلف قرار گیرد و در هر زمان هر قصه‌ایی را که به او پیشنهاد می‌شود بتواند به خوبی قصه‌گویی کند.
خسروی اعلام کرد در گام دوم ۱۰ نفر انتخاب و از این ۱۰ نفر ۵ نفر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.
وی این مرحله را تنها رقابت اصلی قصه‌گویی ندانست و بیان کرد: این مرحله به عنوان یک کارگاه قصه‌گویی محسوب می‌شود، زیرا کسی که به این مرحله راه پیدا می‌کند لازم است به قدری تجربه داشته باشد که بتواند کارگاه تشکیل دهد.
خسروی، درک قصه‌گو از یک قصه را بسیار مهم عنوان کرد و بیان داشت، یک قصه‌گو باید از محتوای قصه درک کاملی داشته باشد.
‏وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود به گام سوم اشاره کرد و گفت: در این مرحله که انتخاب قصه‌گوی برتر است، علاوه بر آرای داوران، آرای مردمی نیز بسیار مهم می‌باشد که در این مرحله قصه‌گوی برتر شناخته و مبلغ ۳۰ میلیون تومان به وی اهداء خواهد شد. 
مسئول کمیته قصه‌گوی برتر جشنواره، داوری و قضاوت کسی که بارها قصه‌گویی کرده را با کسی که اولین بار است در جشنواره شرکت می‌کند نادرست خواند و اضافه کرد هر کسی در جایگاه خود باید داوری و قضاوت شود.
‏وی در رابطه با کسب امتیاز این بخش بیان داشت، حتی اگر شخصی یک دوره هم برگزیده شده باشد می‌تواند در این بخش امتیاز کسب کند.
وحید خسروی در ادامه به سوالات و ابهامات مربیان در رابطه با این بخش جدید از جشنواره پاسخ داد و گفت: این بخش یعنی قصه‌گوی برتر در سال جدید به جشنواره اضافه شده و تمام بخش‌های جشنواره سبک و سیاق سال‌های قبل را دارد و مربی می‌تواند در بخش‌های مختلف هم‌چون ملی، بین‌المللی، ۹۰ثانیه‌ای و پادکست شرکت کند.
خسروی در پایان یکی از محسنات بخش قصه‌گوی برتر را شناخت قصه‌گوهای متبحر و حرفه‌ای خواند و گفت: برای ما مربیان که عاشق قصه‌گویی هستیم شناخت این‌اشخاص بسیار مهم است.
 ‏لازم به ذکر است این نشست به علت استقبال همکاران به مدت ۸۰ دقیقه ادامه پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =