کد خبر: 304990
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
بازدید 201
پادکست عضو نو پا بیست و سومین جشنواره قصه گویی

مهلت ارسال پادکست  به بیست و سومین جشنواره قصه گویی از ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ۱ مرداد ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران علیرضا آقایی مسئول کمیته پادکست  در دهمین نشست پاتوق قصه گویی ضمن معرفی این بخش گفت:  پادکست یک فایل صوتی مشابه برنامه‌ی رادیویی (ترکیبی از موسیقی، افکت، آرم و کلام ) است که قابلیت انتشار در وب ‌سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی را داشته و در آن یک یا چند راوی، ماجرای قصه و یا برگی از تاریخ را روایت می‌کنند.

وی در تبیین سه بخش پادکست قصه گویی( انفرادی، گروهی) پادکست درباره‌ی قصه گویی( پادکست مستند قصه گویی)، پادکست قصه های بومی و فولکلور (پادکست پژوهشی) گفت: بخش پادکست درباره ی قصه گویی موضوعات تحقیقی و مستند همچون خاستگاه قصه ها، معرفی قصه گویان برتر و چهره، تاریخچه قصه و قصه گویی، معرفی فعالان توسعه و ترویج هنر قصه گویی با استفاده از مصاحبه، میزگرد، صداهای منتشر شده، خوانش بخشی از کتاب، در مدت زمان حداقل۲۰ و حداکثر ۳۰دقیقه به مخاطب است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به ‌صورت سریالی (اپیزودیک) تا سه قسمت روایت کنند.

آقایی با توجه به تفاوت شکلی قصه گویی در نقاط مختلف کشور عنوان کرد: بخش پادکست قصه های بومی و فولکلور جشنواره قصه‌گویی با هدف شناخت و معرفی قصه‌ها و قصه‌گویان بومی و فولکلور در مدت زمان حداقل ۲۵ و حداکثر ۳۰ دقیقه و با قابلیت سریالی (اپیزودیک)برگزار خواهد شد.

مسئول کمیته قصه گویی با تاکید بر کسب مجوز نویسنده  اثر در صورت غیر کانونی بودن اثر مکتوب گفت: هرشرکت کننده حداکثر می‌تواند دو اثر را به دبیرخانه ارسال نماید. حقوق فایل‌های ارسالی به جشنواره متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و حق ، بهره‌برداری و استفاده از آن متعلق به کانون خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =