کد خبر: 304996
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
بازدید 154
قصه ۹۰ ثانیه ای قصه گویی با سرعت نور

بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی با هدف استفاده از ظرفیت های نوین ارتباطی و به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ مسئول کمیته قصه های ۹۰ ثانیه ای  صادق کیانی مقدم در یازدهمین نشست مجازی "پاتوق قصه گویی طهران" با اشاره به گرایش مخاطبان  به استفاده از محصولات فرهنگی کوتاه و مختصر افزود:  قصه زندگی من روایت قصه در قالب یک فیلم ۹۰ ثانیه‌ای است که از امید و آرزو شادی و غم ، ایثار و از خودگذشتگی و نکات پند آموز و عبرت‌ آفرین حکایت می‌‍‌کند. این قصه‌ گویی با روایت قابل فهم، هدف‌دار و شیوا از قصه بر اساس تصاویر مرتبط است.

وی افزود: قصه‌های۹۰ ثانیه در دو محور من و کرونا(روایت ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان، روایت زندگی در روزهای قرنطینه، روایت مهربانی و همدلی با دیگران است) و دیروز غرور آفرین، فردای افتخار آفرین(روایت جانفشانی های سربازان و رزمندگان انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم، شهدای هسته ای و قهرمانان حوزه‌ی علم و دانش است) با مشارکت همه گروه های سنی برگزار خواهد شد.

کارشناس آفرینش فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان شیوه داوری آثار بخش ۹۰ ثانیه ای گفت: داوری این بخش به دو شیوه‌ی رای هیات داوران و انتخاب مردمی انجام می شود و سه اثر برتر هیات داوران با استفاده از شاخص‌های ارزیابی و سه اثر برتر از نگاه مردم با تحلیل رای‌های ارائه شده در قالب های مورد نظر انتخاب می‌شوند.

صادق کیانی مقدم در مورد شرایط آثار ارسالی در این جشنواره  گفت: نباید تصویر قصه گو به تنهایی استفاده شود  بلکه نیاز است تصویری مرتبط با قصه و قصه گو به صورت فیلم، انیمیشن یا عکس (فتوکلیپ) در فیلم ارسالی گنجانده شده باشد در این فیلم لزوماً دیدن تصویر قصه گو در اولویت نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =