کد خبر: 305005
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
بازدید 55
فرهنگ، بستر حرکت و توسعه اجتماعی است

سعیدرضا کامرانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در آیین رونمایی از تولیدات شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: اگر بخواهیم به فرهیختگی یک شهر بیندیشیم، باید به شهروندان و فرهنگ آنها توجه کنیم که روح شهرند نه به کالبد سیمانی و بتنی آن.‌

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، کامرانی افزود: فرهنگ در هر جامعه بستر همه‌چیز است؛ از جمله بستر حرکت و توسعه اجتماعی. شاید یکی از ریشه‌های مشکلات اجتماعی امروز ما در این است که کمتر به فرهنگ و هنر پرداخته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۶۰ درصد از کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان ما ترجمه آثار خارجی است در حالیکه ما به عنوان کشوری که سعدی و رودکی و مولانا و فردوسی دارد، باید و می‌توانیم که خودکفا در تمام حوزه های ادبیات و هنر کارهای فاخر و شایسته انجام دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان فارس اضافه کرد: تولیدات فرهنگی که امروز رونمایی شد، از آن جهت که بیشتر به حوزه کودک و نوجوان مربوط است، نشان می‌دهد در مسیر درست قرار گرفته‌ایم؛ یعنی به‌کارگیری هنر و ادبیات برای آموزش فرهنگ به کودکان.

در هفته شیراز، کتابخانه تخصصی شهروندی بوستان شهروند، با ۴۰۵ جلد و ۲۲۵ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان افتتاح و از ۱۰ عنوان کتاب، ۲ عروسک و ۴ محصول در حوزه شهروندی رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =