کد خبر: 305010
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
بازدید 201
کلمات، ابزار شاعران هستند

بیست و سومین انجمن نویسندگان و شاعران نوجوان «سروناز» با محوریت شعر در کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی ادره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، انجمن ادبی «سروناز»  میزبان نرگس برهمند، کارشناس مسوول کانون استان خراسان شمالی بود.  

خالق کتاب «مشهد شبیه بهشت است» ضمن بیان تجربه‌های شاعری و کارگاهی خود با اعضا، درباره‌ی دنیای شیرین شعر و شاعری و جایگاه و نقش مؤثر شاعر در اجتماع سخن گفت.

برهمند در بحث ارزش ادبی شعر، کلمات را ابزار شاعر معرفی کرد و از اعضا خواست تا در انتخاب کلمات دقت بیشتری داشته باشند، به کلمات بار ادبی بدهند و آن‌ها را هوشمندانه در مضمون پردازی‌ها و فضاسازی‌های شاعرانه به کار بگیرند.

این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، پیرامون انتقال حس به مخاطب در نوشتن،  به موضوع مخاطب‌شناسی و زاویه دید در شعر اشاره کرد و  محور افقی و عمودی در شعر نو و کلاسیک را بررسی کرد.

کارشناس مسوول کانون استان خراسان شمالی همچنین از آرایه‌های ادبی از جمله تشبیه و تضمین صحبت و از اعضا خواست تا به تناسب این آرایه با شعر خود دقت کنند.

دیالوگ محوری در قالب‌های نو و کلاسیک از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود و به اعضا پیشنهاد شد برای آشنایی بیشتر با این موضوع،  اشعار محمد علی بهمنی و محمد سعید میرزایی را مطالعه کنند.

اهمیت ویرایش نهایی شعر و بلندخوانی در هنگام ویرایش، از دیگر مواردی بود که در انجمن ادبی«سروناز»  به آن اشاره شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =