کد خبر: 305035
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
ویژه برنامه‌ی «عید بندگی» در کانون خراسان جنوبی برگزارشد

کودکان ونوجوانان عضومراکز کانون خراسان جنوبی با حضور در ویژه برنامه‌ی «عید بندگی» به استقبال از عید فطر رفتند و با آداب و رسوم بومی و محلی نقاط مختلف استان در ماه رمضان و عید فطر بیشتر آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، اعضای مراکز کانون در شهرستان طبس، قاین، فردوس، سرایان و بشرویه با حضور در ویژه برنامه‌ی مجازی عید بندگی که همزمان با عصر روز۲۰  اردیبهشت ماه برگزار شد به استقبال  عید فطر رفتند و با آداب و رسوم بومی و محلی در ماه رمضان و عید فطر در این شهرستانها بیشتر آشنا شدند.

بر همین اساس در این برنامه که با محوریت مرکز شماره یک کانون در شهرستان طبس برگزار شد مربیان و اعضای مراکز ویدیو های تولیدی خود با موضوعات آداب و رسوم شاخص بومی و محلی شهرستان‌های محل زندگی خود را به اشتراک گذاشتند و با آیین های این ماه بیشتر آشنا شدند.

معرفی بیان احکام و آداب روز عید فطر توسط حجت الاسلام هادی رمضانی از روحانیون شهرستان فردوس، کلیپ معرفی آداب و رسوم شهرستان قاین از قبیل شب خوانی و نواختن شیپور، و آیین های مشابه در سایر شهرستان‌ها ، معرفی آیین مربوط به استهلال ماه شوال در شهرستان بشرویه و قنبر خوانی در طبس،  شعر خوانی و دکلمه خوانی اعضای فردوس و سرایان و برگزاری مسابقات فرهنگی مختلف و بحث آزاد از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =