سی‌امین پویش «من قصه‌گو هستم» با موضوع بررسی بخش علمی جشنواره بیست‌وسوم

آخرین جلسه از پویش «من قصه‌گو هستم» با هدف بررسی بخش علمی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۱۰۷ نفر از مربیان کانون پرورش فکری و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان پویش «من قصه‌گو هستم» در آخرین نشست خود میزبان معصومه کریمی نویسنده، پژوهشگر و برگزیده مقالات علمی پژوهشی و زهرا زارعی کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان بود.
‏در این جلسه معصومه کریمی به منظور بالا بردن توانایی همکاران و پژوهشگران به بیان نکات اصلی و مهم در ساختار تمام مقالات علمی، پژوهشی جهت ارائه در جشنواره‌ها و چاپ مقالات علمی در نشریات معتبر پرداخت و گفت: در هر مقاله‌ای داشتن اطلاعات در حوزه مورد پژوهش بسیار حائز اهمیت است و آن هم میسر نمی‌شود مگر با تحقیق و پژوهش در مورد موضوع مورد نظر.
کریمی موضوعات تحقیقاتی در رشته‌های تحصیلی را بر اساس نوع روش متفاوت خواند و بیان داشت: بر خلاف این تحقیقات، مقالاتی که نوشته می‌شود ساختار مشابهی با هم دارند و نحوه نوشتن آنها چندان فرقی با هم ندارد. البته گاهی اوقات چارت خاصی توسط جشنواره‌ها هم‌چون جشنواره قصه‌گویی ارائه می‌شود که با توجه به آن‌ها می‌توان موارد را طبق چیزی که خواسته‌اند تنظیم کرد.
این ‏پژوهشگر کانونی هم‌چنین به ارائه مولفه‌های مهم در هر مقاله علمی پژوهشی که چارچوب و شاکله اصلی مقاله به حساب می‌آید اشاره کرد وبه توضیحات کاملی در رابطه با آن‌ها پرداخت.
کریمی، عنوان مقاله، چکیده، کلیدواژه، مقدمه، بیان مسئله، تبیین هدف و... را از جمله مهم‌ترین مولفه‌های یک مقاله برشمرد.
در ادامه زهرا زارعی پژوهشگر بخش کودک و نوجوان، ضمن تشکر از معصومه کریمی جهت ارائه کامل مطالب، به این نکته اشاره کرد که در هر مقاله‌ای باید به عنوان توجه خاصی کرد، چرا که داشتن عنوان خوب و جذاب یکی از امتیازات هر مقاله است.
وی علاوه برتاکید بر انتخاب عناوین گفت: با توجه به گستردگی دنیای امروز نمی‌شود تنها به منابع فارسی در تهیه‌ی یک مقاله بسنده کرد. باید سعی شود کلید واژه‌ها را در آدرس‌های لاتین هم جستجو کنیم.
زارعی با معرفی مهم‌ترین پایگاه داده لاتین به عنوان «گوگل اسکولار (googel scholar) » عنوان کرد: این سایت امکان آن را فراهم کرده که همه پژوهشگران بتوانند مقالات مورد نظر خود را دریافت کنند و این پایگاه این امکان را دارد وب‌سایت‌های مختلفی را به پژوهشگر معرفی کند.
زارعی در ادامه مطالب خود طریقه آدرس‌دادن (رفرنس) منابع فارسی و لاتین هم‌چنین منابع اینترنتی را به طور کامل و مفید به حاضران آموزش داد.
گفتنی است در خلال این نشست، مقاله‌ی این دو پژوهشگر که در جشنواره‌ی پیشین قصه‌گویی با عنوان «قصه‌گویی دیجیتال، رویکردی نوین برای آموزش شهروندان جهانی» حائز رتبه شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.
لازم به ذکر است این جلسه به مدت ۹۰ دقیقه در فضای مجازی برگزار شد و پویش من قصه گو هستم پس از سی روز به کار خود خاتمه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =