مسئول کمیته فنی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مهمان چهل‌وهشتمین نشست کانون‌بوشهر

انجمن قصه گویی شاخه استان بوشهر چهل و هشتمین نشست تخصصی مجازی خود را با عنوان «پرداخت قصه» روز دوشنبه تاریخ ۲۰ اردی‌بهشت ماه برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، انجمن قصه گویی شاخه استان بوشهر چهل و هشتمین نشست تخصصی مجازی خود را با عنوان «پرداخت قصه» برگزار نمود.

این نشست با حضور علی خانجانی نویسنده و پژوهشگر قصه و قصه گویی و مسئول کمیته فنی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی در روز دوشنبه تاریخ۲۰ اردی‌بهشت ماه برگزار شد.

در این نشست تخصصی که با حضور کلیه مربیان فرهنگی و علاقمندان به قصه گویی برگزار شد ، مهمان برنامه در خصوص پرداخت قصه به نکات مهمی اشاره کرده و گفت: استفاده از ابزارهای مناسب در جهت بهرمندی بیشتر در ارائه‌ی یک قصه خلاقانه، مطالعه بیشتر داستانهای قابل روایت، بازآفرینی یک قصه روایی و همچنین خلق صحنه‌هایی جدید و نوآورانه به جهت پرداخت مناسب در قصه بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین افزود : برای پرداختن به قصه هر قصه‌گو پرداخت‌ها و رفتارهای مختلفی خواهد داشت که هر شخص باید با توجه به استعداهایش به آنها بپردازد. قبل از قصه گویی زمان‌بندی، حادثه بندی و ابهام زدایی انجام شود و نقاط تعاملی را شناسایی کند و سپس برای اجرای قصه آماده شود.

در این نشست سعی شد به پرسش های «برای پرداخت و آماده سازی قصه چه کارهایی را باید قصه گو انجام دهد؟»  و «قصه گویی با قصه خوانی و کتاب خوانی چه فرق خاصی دارد؟» به صورت مفصل و مبسوط پاسخ داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =