زیبایی‌های آسمان شب را ببینید و از آن لذت ببرید

«خسرو جعفری‌زاده»، منجم و مدرس نجوم در نشست مجازی تخصصی که  به همت انجمن نجوم کانون البرز برگزار شده بود بر لزوم دیدن زیبایی‌های آسمان شب تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، این منجم و مدرس نشست مجازی تخصصی رصد زیبایی‌های آسمان با چشم غیر مسلح که سابقه عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در دوره نوجوانی در سابقه خود دارد، در این نشست که به همت انجمن نجوم کانون البرز  و به مناسبت هفته جهانی نجوم برگزار شده بود، ضمن بیان اهمیت توجه به زیبایی‌های آسمان شب از اعضای حاضر در این نشست خواست در ابتدا سعی کنند با استفاده از مطالعه دقیق منابع و با چشم غیر مسلح و بدون ابزار به آسمان و زیبایی‌های آن بنگرند.

 وی که سابقه عکاسی نجومی و داوری رقابت‌های نجومی را داشته و مدیر باشگاه نجوم استان تهران است، هم‌چنین در ادامه در خصوص  خورشید،ماه، کهکشان‌ها، جایگاه زمین در کهکشان راه شیری و موقعیت استان البرز از نظر نجومی و امکان دیدن برخی اجرام غیر ستاره‌ای مثل سحابی‌ها، سخن گفت.

این منجم خطاب به دوستداران نجوم گفت صورت‌های فلکی، هلال ماه و ستارگان را می‌توانید بارها و بارها ببینید و هر بار شگفت‌زده شده و لذت ببرید.

پخش رصد زنده و توضیح در مورد ماه، گودال‌های آن، دهانه‌ی برخوردی و ایستگاه‌ فضایی،  از توضیحات این کارشناس در رصد مجازی‌ای بود که در ادامه  این نشست انجام شد .

 فرزانه ایرانپاک مسوول واحد و انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، هدف از برگزاری این نشست مجازی را که شامگاه روز یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۲۰ الی ۲۱ با حضور جمعی از همکاران کاتون و اعضای علاقه‌مند انجمن برگزار شد، گرامی‌داشت هفته جهانی نجوم  با استفاده از چهره‌های مطرح این حوزه و آشنایی اعضای انجمن و سایر علاقه‌مندان به ستاره شناسی و آسمان شب با رصد آسمان به ویژه با چشم غیر مسلح و  بدون ابزار عنوان کرد.

لازم به توضیح است که انجمن نجوم کانون البرز ویژه برنامه‌های دیگری را نیز  از ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ به مناسبت گرامی‌اشت هفته نجوم و با همراهی اعضای فعال انجمن برگزار کرده و نماهنگ‌هایی نیز توسط اعضای این انجمن تولید و  در فضای مجازی منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =