برگزاری بیست‌ویکمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان همدان

بیست‌ویکمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان استان همدان با حضور کلیه‌ی مربیان کارگاه‌های ادبی این استان در بستر مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بیست و یکمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان این استان، پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور مربیان ادبی و ۳۵ تن از اعضای نوجوان کارگاه‌های ادبی کانون برگزار شد.
گفتنی است در این نشست که با معرفی ویژگی‌ها و ساختارهای داستان‌های رئال(واقع‌گرا) برگزار شد، مربیان ادبی نظرات خود را پیرامون این مکتب ارائه و بیان داشتند: از نگاه رئالیستی، جهان قابل فهم است و روی بسیاری از  مسائل آن اتفاق نظر وجود دارد.
مربیان معتقد بودند که همین دلیل باعث شده است اکثر داستان‌های کلاسیک، با دانای کل یا اول شخص با سطح دانش و بینش بالا نوشته شود، چرا که نویسنده چیزهایی را که می‌داند در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.
در ادامه‌ی این نشست مربیان ضمن بررسی داستان اعضای انجمن، یک نمونه داستان رئال را از مژگان کلهر، نویسنده کودک و نوجوان جهت آشنایی اعضاء مورد نقد قرار دادند.
اعضای نوجوان نیز ضمن ارائه نقدهای خود و اشاره به ذائقه‌ی نوجوان امروز داستان را خالی از پیچیدگی و پایان آن را قابل حدس دانستند و بیان کردند، که داستان نباید پایانی کلیشه‌ای داشته باشد، چرا که نوجوان امروز مخاطب این‌گونه داستانهای خالی از تخیل نیست.
شایان ذکر است بیست‌ویکمین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان کانون به مدت ۹۰ دقیقه در بستر مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =