آیین نکوداشت «مختومقلی فراغی» در مراوه‌تپه برگزار شد

آیین نکوداشت دویست‌وهشتادوهشتمین سال‌روز تولد «مختومقلی فراغی» با حضور استاندار گلستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران و مسوولان استانی و شهرستانی در محل آرامگاه این شاعر فرهیخته برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این آیین اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مراوه‌تپه در استان گلستان با برپایی ایستگاه نقاشی اندیشه‌های شاعر بزرگ ترکمن  را گرامی داشتند.
بر اساس این گزارش در آیین نکوداشت «مختومقلی فراغی» که با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با این شاعر بزرگ برگزار شد بچه‌های هنرمند گلستانی با انتخاب شعرهایی از این شاعر مرتبط با آن به خلق آثار نقاشی پرداختند.
«مختومقلی فراغی» شاعر مشهور و بلندآوازه و یکی از بزرگ‌ترین سرآیندگان و سخن‌وران زبان ترکمنی است که در  سال ۱۱۰۲ شمسی در روستای «حاجی‌قوشان» گنبد به دنیا آمد.
 وی زبان‌های فارسی و عربی را نزد پدر خود «دولت‌محمد آزادی» آموخته و شعرهایی با مضامین اجتماعی، سیاسی، دینی و عرفانی سروده است، دیوان او به چندین زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، روسی و فارسی ترجمه و چاپ شده است.
لازم به یادآوری است در پایان آیین نکوداشت «مختومقلی فراغی» که روز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در محل آرامگاه او در ۴۰ کیلومتری غرب شهرستان مراوه‌تپه برگزار شد، از کودکان و نوجوانانی که به خلق آثار هنری پرداخته بودند با اهدای لوح سپاس و جایزه تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =