تشریح برنامه‌های جشنواره ‌ قصه‌گویی کانون در شبکه استانی باران

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری استان گیلان با حضور در برنامه زنده «خانه مهر» شبکه استانی باران، به‌تشریح اهداف و برنامه‌های بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پرداخت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، «خانه مهر» عنوان برنامه‌ی خانواده‌محور صدا و سیمای مرکز گیلان است که نگاهی ویژه به حوزه فرهنگ و آیین‌های بومی و محلی دارد.

بیست و سومین جشنواره قصه‌گویی کانون گیلان که با هدف پاس‌داشت داشته‌ها و انتقال ارزش‌ها و باورهای ایرانی و اسلامی به مخاطبان و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی برگزارمی‌شود، فرصتی ارزش‌مند برای رسانه استانی است تا با دعوت از دست‌اندرکاران این رویداد بین‌المللی، گامی سازنده در مسیر  فرهنگ‌سازی بردارد.

برهمین اساس نیز کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در برنامه «خانه مهر» که به‌صورت زنده از شبکه استانی باران پخش‌شد، حضوریافت و به تشریح برنامه‌های استانی این مجموعه‌ی فرهنگی در جهت ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ قصه‌گویی و بهره‌گیری افزون‌تر از این ابزار تربیتی  پرداخت.

صغری قامتی‌مقدم در«خانه مهر»، از محورهای موضوعی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون که با شعار«آینده‌ساختنی‌است» برگزارمی‌شود، سخن‌گفت و بخش‌های «ملی»، «بین‌الملل»، «برترین قصه‌گوی کشور»، «قصه‌ی زندگی من»، «پادکست» و «علمی»، شامل: مقاله‌ها و و تالیفات را عرصه‌ای برای هنرنمایی قصه‌گویان و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی دانست.

وی هم‌چنین، قصه‌های ۹۰ ثانیه را بخش نوین جشنواره خواند و افزود: این بخش با محورهای موضوعی «من و کرونا» و «دیروز غرورآفرین، فردای افتخارآفرین» برگزارمی‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با  بهره‌گیری از گوشی همراه و تولید  فیلم ۹۰ ثانیه قصه‌گویی، در این رویداد فرهنگی شرکت‌کنند.

تولید پادکست که با محوریت «قصه‌گویی»، «درباره قصه‌گویی» و «قصه‌های بومی و فولکلور» صورت‌می‌گیرد نیز از  دیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه کارشناس فرهنگی کانون گیلان قرارگرفت و وی  با اشاره به این بخش گفت: ساخت پادکست قصه‌گویی، فرصتی برای هنرنمایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده‌ی استانی است و برهمین اساس از تمامی مجریان، هنرمندان و فعالان این حوزه برای همراهی و شرکت در این بخش  دعوت‌می‌کنیم.

او درعین حال، مهلت ثبت نام و ارسال آثار برای شرکت دربخش ملی، بین‌الملل، قصه‌های ۹۰ ثانیه و برترین قصه‌گوی کشور را پایان خرداد ماه جاری اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان برای شرکت دربخش پادکست و علمی، به ترتیب تا اول مرداد و شهریور ۱۴۰۰ فرصت‌خواهندداشت.

قامتی مقدم در این میان به شیوه‌ی ثبت‌نام و ارسال آثار نیز اشاره داشت و پرتال کانون گیلان به نشانی ww.kanoonfest.ir را برای ثبت‌نام، ارسال آثار و کسب آگاهی بیش‌تر به مخاطبان رسانه استانی معرفی‌کرد.

پایان‌بخش این برنامه که ۲ خرداد ۱۴۰۰ پخش‌شد، نمایش کلیپ مهم‌ترین رویداد جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی طی سال‌های گذشته‌بود و با اعلام تصویب نام‌گذاری روز « قصه‌ و قصه گویی» در شورای فرهنگ عمومی _ که گام بلندی در مسیرگنجاندن این روز در تقویم ملی است- همراه‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =