گرامی‌داشت حماسه سوم خرداد در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

هم‌زمان با سال‌روز حماسه سوم خرداد، مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، چند ویژه برنامه مناسبتی اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هم‌زمان با سوم خرداد 1400، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برای گرامی‌داشت حماسه آزادسازی خرمشهر، چند برنامه مناسبتی اجرا کردند.

مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد به این مناسبت، با حضور بیست عضو کودک و نوجوان در فضای مجازی فعالیتهای متنوعی با عنوان«روایت فتح و

 ثبت رشادت‌ها » در قالب معرفی کتاب«درس عشق» و «بچه‌ها وکبوترها» و کارگاه ادبی وهمچنین معرفی وقایع وایام با پخش تصاویر و نماهنگ انجام داد.

هم‌چنین به این مناسبت، مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون قزوین، ویژه برنامه «‌فانوس‌های روشن» را با حضور «فرزانه ایران نژاد» مربی مسوول مرکز فرهنگی و هنری سیرجان کانون استان کرمان، شاعر و نویسنده برگزار کرد. در این برنامه که ابتدا با خوش‌آمدگویی یکی از اعضا و پخش نماهنگ و سرود درباره آزادسازی خرمشهر آغاز شد، کتاب «کفش های بابا» که یکی از آثار این نویسنده است، برای اعضا خوانده شد و در ادامه وی همراه با معرفی کتاب‌های خود در حوزه دفاع مقدس، درباره انگیزه و چگونگی خلق این آثار با اعضای مرکز به گفت و گو نشست و به پرسش‌های آنها پاسخ گفت.

از فعالیت‌های دیگر این ویژه برنامه که با همراهی کارشناسان دفتر استان برگزار شد، معرفی وقایع، شعرخوانی، معرفی کتاب «حلزون من گم شده»، معرفی شهید جهان آرا، کتابخوانی کتاب «شهر بی پرنده»، معرفی شهر خرمشهر و ریشه تاریخی آن، بحث آزاد و کارگاه ادبی جمله‌نویسی درباره آزادسازی خرمشهر و پخش نمایشگاه مجازی عکس‌های آزادسازی خرمشهر بود.

گفتنی است، «فرزانه ایران نژاد پاریزی» علاوه بر نویسندگی و شعرسرایی، تدریس دوره‌های نویسندگی و قصه‌گویی، داوری مسابقات و کسب چندین رتبه در مسابقات کشوری و بین المللی را در کارنامه خود دارد.از آثار وی می‎توان به «آسمان چشم‌های تو »(مجموعه داستان دفاع مقدس)، «بابای قهرمان»(داستان) ، «شادی تلخ» (مجموعه شعر کودک دفاع مقدس)، «کفش‌های بابا»( داستان کودک دفاع مقدس) و «نذری من و عروسکم»(داستان کودک دفاع مقدس) و ...اشاره کرد.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین هم فعالیت‌های معرفی وقایع و ایام آزاد سازی خرمشهر، پخش نماهنگ ،  پخش فیلم، کارگاه  نشریه دیواری با موضوع شهید محمد جهان آرا. و معرفی شخصیت .وی، کارگاه کاردستی، معرفی سرزمین، معرفی عملیات بیت المقدس و کارگاه نقاشی به این مناسبت اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =