رونمایی از کتاب‌های نویسنده کرمانشاهی در کانون پرورش فکری کرمانشاه

هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر ۲ کتاب «بچه‌ها ستاره‌اند» و «کاکلی» اثر «نوشین نوری» شاعر و نویسنده کرمانشاهی روز سه‌شنبه در مراسمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، مدیرکل کانون استان در این مراسم با اشاره به اینکه این کتاب‌ها را بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر کرده است، گفت: کانون پرورش فکری به عنوان رییس کمیته کودکان و نوجوانان دفاع مقدس بخشی از ارزیابی این کتاب‌ها را بر عهده داشت.

«مهنار فتاحی» دفاع مقدس را گنجینه‌ای از اخلاق و خوبی‌ها برشمرد و افزود: این گنجینه در آن زمان همه را به هم نزدیکتر می‌کرد و نیکوکاری‌ها و فداکاری‌ها در حد اعلی خود انجام می‌شد.

وی ادامه داد: فرهنگ و حس و حال آن روزها هم باید حفظ شود و کتاب‌هایی هم که در مورد آنها نوشته می‌شود هم گنج هستند و ما وظیفه داریم نکات مثبت آن زمان را در قالب داستان، رمان و شعر به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم.

جمهوری اسلامی هیچگاه خواهان جنگ نبوده است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه بین جنگ و دفاع تفاوت بسیاری وجود دارد، اظهار داشت: کودکان و نوجوانان باید بدانند جمهوری اسلامی هیچگاه خواهان جنگ نبوده و نیست اما هر زمان که مورد تهاجم دشمن قرار گیرد باید از خود دفاع کند که بسیار هم مقدس است.

فتاحی، اظهار داشت: وظیفه ما در کانون پرورش فکری است که بتوانیم از ارزش‌های دفاع مقدس نگهداری کنیم و آنها را به کودکان انتقال دهیم.

او گفت: نکته‌های خوبی که در دفاع مقدس هست باید به بچه‌ها نشان دهیم تا آنها بیشتر سرزمینشان را دوست بدارند.

سردار «ناصر باباخانی»، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این مراسم از آمادگی اداره کل بنیاد حفظ آثار استان کرمانشاه برای حمایت از کتاب‌هایی که در زمینه جنگ تحمیلی و رشادت‌های رزمندگان اسلام نوشته شده اند، خبر داد و افزود: از نویسندگان و شاعران استان دعوت می‌کنیم اگر اثری در زمینه دفاع مقدس دارند آن‌ها را برای چاپ به این بنیاد معرفی کنند.

۲ کتاب با موضوع دفاع مقدس از شاعر و نویسنده کرمانشاهی رونمایی شد

«نوشین نوری» نویسنده و شاعر کودک کرمانشاهی، از اعضای قدیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه است.

۳۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می دهند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۴۰ مرکز ثابت و سیار در استان کرمانشاه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =