مردم ایران را با تولید عروسک‌های بومی خوشحال کنید

الکساندارا تروشیانکوفسکا طراح برجسته و تولید کننده عروسک لهستانی در نشستی تخصصی که به‌صورت مجازی برگزار شد به انتقال تجارب خود در زمینه طراحی، تولید و ایجاد برند عروسک‌هایِ خود پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تروشیانکوفسکا در نشست روز دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ که به همت اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، درباره تجارب خود از زمان فارغ‌التحصیلی تا تأسیس برند شخصی خود به نام بامبک (Bambak) و چالش‌های مسیر طراحی و تولید برای ایده‌پردازان و شرکت کنندگان در نشست سخن گفت.
این طراح لهستانی تحصیلات خود را در رشته طراحی مد و لباس در لهستان به پایان رساند و بعد از فارغ‌التحصیلی برای برندهای لباس لهستانی کار می‌کرد. اما زندگی کارمندی چیزی نبود که او را راضی کند به همین دلیل با وجود داشتن فرزندادن کم سن و سال و مسئولیت‌های زندگی مشترک شروع به دوخت و دوز و طراحی و تولید عروسک‌های منحصر به فرد خود کرد.
تروشیانکوفسکا در سال ۲۰۱۰ برند خود به نام بامبک (Bambak) را ثبت و اولین عروسک‌های حرفه‌ای خود را تولید کرد.
در ادامه این نشست طراح لهستانیِ عروسک به بیان نکته‌های مهمی در تولید و فروش پرداخت و گفت؛ یک تولید کننده باید مخاطب متناسب با کار خود را پیدا کند. به‌طور قطع افرادی هستند که آثار شما را دوست خواهند داشت پس سعی کنید آن‌ها را پیدا کنید.
او با بیان این‌که از دیگر نکته‌های مهم در طراحی و تولید عروسک مداومت و پشتکار است، افزود: پایداری و پشتکار نیمی از مسیر موفقیت است. حتی اگر فکر می‌کنید که از عهده کاری بر نمی‌آیید، دست‌کم انجام دادن آن را امتحان کنید.
تروشیانکوفسکا، در پاسخ به سوال «چه چالش‌هایی را در مسیر خود تجربه کرده‌اید؟» توضیح داد: چالش‌های مسیر طراحی، تولید و فروش زیاد و متفاوت هستند به‌ویژه اگر به تنهایی کار می‌کنید و تمام مراحل تولید را خودتان انجام می‌دهید. اما این به این معنی نیست که باید پس بکشید یا خودتان را شکست خورده فرض کنید. برای من در ابتدای شروع فعالیتم کار کردن در فضاهای مختلف مجازی و سایت‌های متعدد دشوار و پیچیده بود اما می‌دانستم که برای به نتیجه رسیدن کارهایم باید از آن عبور کنم.
طراح لهستانی همچنین گفت: در ابتدا فکر می‌کردم که باید محصولاتم را در کشورهای غرب اروپا به فروش برسانم اما بعد از مدتی متوجه شدم که بازار هدف من کشور خودم است، زیرا مردم با فرهنگ کشور من اهمیت کارهایم را بیشتر درک خواهند کرد.
او در ادامه نیز افرود؛ ایران جمعیتی بیش از ۸۰ میلیون دارد اگر فرض کنیم که ۱۰ درصد آن می‌تواند مخاطب طرح‌های شما باشد، پس دیگر نیازی نیست که نگران بازارهای خارج باشید، بلکه می‌توانید برای مردم خود طراحی کنید و آن‌ها را با طرح‌های منحصر به فرد خود خوشحال کنید.
در پایان این نشست تروشیانکوفسکا برای تمام ایده‌پردازان رویداد آرزوی موفقیت کردو به عنوان آخرین نکته، گفت: «همیشه به راه خود ادامه دهید و تسلیم نشوید.»
یادآوری می‌شود در این نشست که با حضور شماری از طراحان و ایده‌پردازان اسباب‌بازی از شهرهای مختلف کشور برگزار شد، آیدین‌مهدی‌زاده دبیر چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی بر اهمیت برگزاری این نشست‌ها تأکید کرد و ادامه چنین گفت‌وگوهایی را برای طراحان ایرانی الزامی دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =